УКРАЇНСЬКЕ ПОЕТИЧНЕ КІНО СЕРГІЯ ПАРАДЖАНОВА: РАДЯНСЬКА ІСТОРІОГРАФІЯ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.2.2019.177696Ключові слова:
Сергій Параджанов, історіографія, поетичне кіно, кінематографАнотація
Мета роботи. У статті розглядається питання ґрунтовності і повноти висвітлення в радянській історіографії феномену українського поетичного кіно Сергія Параджанова та його внеску в розвиток українського кінематографу. Методологія дослідження. Використані методи історіографічного аналізу та синтезу, критики історіографічних джерел, проблемно-хронологічний, ретроспективний та порівняльний методи. Наукова новизна полягає у спробі систематизувати та узагальнити підходи радянських дослідників та мистецтвознавців до оцінки українського поетичного кіно С. Параджанова як явища в українській культурі. Висновки. Історіографічні оцінки творчого доробку Сергія Параджанова в галузі поетичного кіно відображають особливості радянської системи, що піддавала жорсткій критиці будь-які вияви творчості, які виходили за рамки марксистсько-ленінської методології.
Посилання
Антипенко А. «Его девиз был – отдавать». Искусство кино. 1990. №12. С.64-67.
Бабишкін О. К. Радянське багатонаціональне кіномистецтво. К. : Знання Української РСР, 1974. 48 с.
Бажан М. Карпатська пісня. Літературна газета. 1964. 5 грудня, С.3.
Блейман М. Ю. Архаисты или новаторы?. Искусство кино. 1970. № 7. С. 17–21.
Брюховецька Л. І. Поетична хвиля українського кіно. К. : Мистецтво, 1989. 171 с.
Параджанов С. Вечное движение: [О фильме "Тени забытых предков"]. Искусство кино. 1966. №1. С. 61-65.
Деревянко Т. Вернемся в 1965-й....Искусство кино. 1990. №12. С. 55-62.
Дзюба И. День Поиска. Искусство кино. 1965. №5. С. 73–82.
Дзюба І., Відкриття чи закриття школи?. Культура і життя. №13. 1989. С. 5-6.; №14. 1989. С. 5–6.
Зайцева Л. А. Поэтическая традиция в современном советском кино (Лирико-субъективные тенденции на экране). М., 1989. 79 с.
Зінич С.Г., Капельгородська Н.М. Екран знайомить з побутом і творчістю народу (Про кінофільм «Тіні забутих предків»). Народна творчість. 1965. №5. С. 44–46.
Иванова Т. «Трудно» — «еще труднее» — «совсем трудно»… Экран 1969-1970 / Сост. С.Черток. М., 1970. С. 90-95.
Осика Л. Кіно в контексті української культури : [виступ]. Київ. 1988. № 5. С. 116-124.
Левин Е. Сергей Параджанов. Киевкие фрески. Сценарий. Искусство кино. 1990. №12. С. 41-54.
Морозов Ю. Сергей Параджанов: «…чтобы не молчать, берусь за перо». Выбранные места из переписки с недругами и друзьями. Искусство кино. 1990. №12. С. 32-41.
Одержимість відкриттів : [про С. Й. Параджанова]. Режисери і фільми сучасного українського кіно: творчі портрети / упорядкув Д. Я. Шлапака. К., 1969. 214 с.
Погрібна Л.З. Твори М. Коцюбинського на екрані. К.: Наукова думка. 1971. 156 с.
Тримбач С.В. ПАРАДЖАНОВ Сергій Йосипович URL: http://www.history.org.ua/?termin=Paradzhanov_S
Турбин В. Мир, открытый заново. Комсомольская правда. 1964. 27 декабря, С. 4.
Черненко М. М. Сергей Параджанов. Творческий портрет. М., 1989. 31 с.
Antipenko, A. (1990). «Yego deviz byl – otdavat». Iskusstvo kino, 12, 64-67 [in Russian].
Babishkіn, O. (1974). Radyanske bagatonatsіonalne kіnomistetstvo. Kyiv: Znannya Ukraїnskoї RSR, 48 [in Ukrainian].
Bazhan, M. (1964). Karpatska pіsnya. Lіteraturna gazeta, 5 grudnya, 3 [in Ukrainian].
Bleyman, M. (1970) Arkhaisty ili novatory? Iskusstvo kino, 7, 17–21 [in Russian].
Bryukhovetska, L. (1989). Poetichna khvilya ukraїnskogo kіno. Kyiv: Mistetstvo [in Ukrainian].
Paradzhanov, S. (1966). Vechnoe dvizhenie: [O filme "Teni zabytykh predkov"]. Iskusstvo kino, 1, 61-65 [in Russian].
Derevyanko, T. (1990). Vernemsya v 1965-y.... Iskusstvo kino, 12, 55-62 [in Russian].
Dzyuba, I. (1965). Den Poiska. Iskusstvo kino, 5, 73–82 [in Russian].
Dzyuba, І. (1989). Vіdkrittya chi zakrittya shkoli? Kultura і zhittya, 13, 5-6; 14, 5–6 [in Ukrainian].
Zaytseva, L. (1989). Poeticheskaya traditsiya v sovremennom sovetskom kino (Liriko-subektivnye tendentsii na ekrane). Moskva, 1989. [in Russian].
Zіnich, S., Kapelgorodska, N. (1965). Yekran znayomit z pobutom і tvorchіstyu narodu (Pro kіnofіlm «Tіnі zabutikh predkіv»). Narodna tvorchіst, 5, 44–46 [in Ukrainian].
Ivanova, T. (1970). «Trudno» — «eshche trudnee» — «sovsem trudno»… Ekran 1969-1970 / Sost. S.Chertok. Moskva, 90-95 [in Russian].
Osika, L. (1988). Kіno v kontekstі ukraїnskoї kulturi : [vistup]. Kyiv, 5, 116-124 [in Ukrainian].
Levin, Ye. (1990). Sergey Paradzhanov. Kievkie freski. Stsenariy. Iskusstvo kino, 12, 41-54 [in Russian].
Morozov, Yu. (1990). Sergey Paradzhanov: «…chtoby ne molchat, berus za pero». Vybrannye mesta iz perepiski s nedrugami i druzyami. Iskusstvo kino, 12, 32-41 [in Russian].
Shlapak D.Y. (1969). Oderzhimіst vіdkrittіv: [pro S. Y. Paradzhanova]. Rezhiseri і fіlmi suchasnogo ukraїnskogo kіno: tvorchі portreti / uporyadkuv D. Ya. Shlapaka. K., 156 [in Ukrainian].
Pogrіbna, L. (1971). Tvori M. Kotsyubinskogo na ekranі. Kyiv: Naukova dumka [in Ukrainian].
Trimbach, S. PARADZHANOV Sergіy Yosipovich URL: http://www.history.org.ua/?termin=Paradzhanov_S [in Ukrainian].
Turbin, V. (1964) Mir, otkrytyy zanovo. Komsomolskaya pravda, 27 dekabrya, 4 [in Russian].
Chernenko, M. (1989). Sergey Paradzhanov. Tvorcheskiy portret. Moskva [in Russian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License International CC-BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.