УКРАЇНСЬКЕ ПОЕТИЧНЕ КІНО СЕРГІЯ ПАРАДЖАНОВА: РАДЯНСЬКА ІСТОРІОГРАФІЯ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.2.2019.177696Ключові слова:
Сергій Параджанов, історіографія, поетичне кіно, кінематографАнотація
Мета роботи. У статті розглядається питання ґрунтовності і повноти висвітлення в радянській історіографії феномену українського поетичного кіно Сергія Параджанова та його внеску в розвиток українського кінематографу. Методологія дослідження. Використані методи історіографічного аналізу та синтезу, критики історіографічних джерел, проблемно-хронологічний, ретроспективний та порівняльний методи. Наукова новизна полягає у спробі систематизувати та узагальнити підходи радянських дослідників та мистецтвознавців до оцінки українського поетичного кіно С. Параджанова як явища в українській культурі. Висновки. Історіографічні оцінки творчого доробку Сергія Параджанова в галузі поетичного кіно відображають особливості радянської системи, що піддавала жорсткій критиці будь-які вияви творчості, які виходили за рамки марксистсько-ленінської методології.
Посилання
Антипенко А. «Его девиз был – отдавать». Искусство кино. 1990. №12. С.64-67.
Бабишкін О. К. Радянське багатонаціональне кіномистецтво. К. : Знання Української РСР, 1974. 48 с.
Бажан М. Карпатська пісня. Літературна газета. 1964. 5 грудня, С.3.
Блейман М. Ю. Архаисты или новаторы?. Искусство кино. 1970. № 7. С. 17–21.
Брюховецька Л. І. Поетична хвиля українського кіно. К. : Мистецтво, 1989. 171 с.
Параджанов С. Вечное движение: [О фильме "Тени забытых предков"]. Искусство кино. 1966. №1. С. 61-65.
Деревянко Т. Вернемся в 1965-й....Искусство кино. 1990. №12. С. 55-62.
Дзюба И. День Поиска. Искусство кино. 1965. №5. С. 73–82.
Дзюба І., Відкриття чи закриття школи?. Культура і життя. №13. 1989. С. 5-6.; №14. 1989. С. 5–6.
Зайцева Л. А. Поэтическая традиция в современном советском кино (Лирико-субъективные тенденции на экране). М., 1989. 79 с.
Зінич С.Г., Капельгородська Н.М. Екран знайомить з побутом і творчістю народу (Про кінофільм «Тіні забутих предків»). Народна творчість. 1965. №5. С. 44–46.
Иванова Т. «Трудно» — «еще труднее» — «совсем трудно»… Экран 1969-1970 / Сост. С.Черток. М., 1970. С. 90-95.
Осика Л. Кіно в контексті української культури : [виступ]. Київ. 1988. № 5. С. 116-124.
Левин Е. Сергей Параджанов. Киевкие фрески. Сценарий. Искусство кино. 1990. №12. С. 41-54.
Морозов Ю. Сергей Параджанов: «…чтобы не молчать, берусь за перо». Выбранные места из переписки с недругами и друзьями. Искусство кино. 1990. №12. С. 32-41.
Одержимість відкриттів : [про С. Й. Параджанова]. Режисери і фільми сучасного українського кіно: творчі портрети / упорядкув Д. Я. Шлапака. К., 1969. 214 с.
Погрібна Л.З. Твори М. Коцюбинського на екрані. К.: Наукова думка. 1971. 156 с.
Тримбач С.В. ПАРАДЖАНОВ Сергій Йосипович URL: http://www.history.org.ua/?termin=Paradzhanov_S
Турбин В. Мир, открытый заново. Комсомольская правда. 1964. 27 декабря, С. 4.
Черненко М. М. Сергей Параджанов. Творческий портрет. М., 1989. 31 с.
Antipenko, A. (1990). «Yego deviz byl – otdavat». Iskusstvo kino, 12, 64-67 [in Russian].
Babishkіn, O. (1974). Radyanske bagatonatsіonalne kіnomistetstvo. Kyiv: Znannya Ukraїnskoї RSR, 48 [in Ukrainian].
Bazhan, M. (1964). Karpatska pіsnya. Lіteraturna gazeta, 5 grudnya, 3 [in Ukrainian].
Bleyman, M. (1970) Arkhaisty ili novatory? Iskusstvo kino, 7, 17–21 [in Russian].
Bryukhovetska, L. (1989). Poetichna khvilya ukraїnskogo kіno. Kyiv: Mistetstvo [in Ukrainian].
Paradzhanov, S. (1966). Vechnoe dvizhenie: [O filme "Teni zabytykh predkov"]. Iskusstvo kino, 1, 61-65 [in Russian].
Derevyanko, T. (1990). Vernemsya v 1965-y.... Iskusstvo kino, 12, 55-62 [in Russian].
Dzyuba, I. (1965). Den Poiska. Iskusstvo kino, 5, 73–82 [in Russian].
Dzyuba, І. (1989). Vіdkrittya chi zakrittya shkoli? Kultura і zhittya, 13, 5-6; 14, 5–6 [in Ukrainian].
Zaytseva, L. (1989). Poeticheskaya traditsiya v sovremennom sovetskom kino (Liriko-subektivnye tendentsii na ekrane). Moskva, 1989. [in Russian].
Zіnich, S., Kapelgorodska, N. (1965). Yekran znayomit z pobutom і tvorchіstyu narodu (Pro kіnofіlm «Tіnі zabutikh predkіv»). Narodna tvorchіst, 5, 44–46 [in Ukrainian].
Ivanova, T. (1970). «Trudno» — «eshche trudnee» — «sovsem trudno»… Ekran 1969-1970 / Sost. S.Chertok. Moskva, 90-95 [in Russian].
Osika, L. (1988). Kіno v kontekstі ukraїnskoї kulturi : [vistup]. Kyiv, 5, 116-124 [in Ukrainian].
Levin, Ye. (1990). Sergey Paradzhanov. Kievkie freski. Stsenariy. Iskusstvo kino, 12, 41-54 [in Russian].
Morozov, Yu. (1990). Sergey Paradzhanov: «…chtoby ne molchat, berus za pero». Vybrannye mesta iz perepiski s nedrugami i druzyami. Iskusstvo kino, 12, 32-41 [in Russian].
Shlapak D.Y. (1969). Oderzhimіst vіdkrittіv: [pro S. Y. Paradzhanova]. Rezhiseri і fіlmi suchasnogo ukraїnskogo kіno: tvorchі portreti / uporyadkuv D. Ya. Shlapaka. K., 156 [in Ukrainian].
Pogrіbna, L. (1971). Tvori M. Kotsyubinskogo na ekranі. Kyiv: Naukova dumka [in Ukrainian].
Trimbach, S. PARADZHANOV Sergіy Yosipovich URL: http://www.history.org.ua/?termin=Paradzhanov_S [in Ukrainian].
Turbin, V. (1964) Mir, otkrytyy zanovo. Komsomolskaya pravda, 27 dekabrya, 4 [in Russian].
Chernenko, M. (1989). Sergey Paradzhanov. Tvorcheskiy portret. Moskva [in Russian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.