РОК-КУЛЬТУРА 1970-80-Х РОКІВ ТА МУЗИЧНИЙ РОМАНТИЗМ ХІХ СТОЛІТТЯ: ТИПОЛОГІЯ ФЕНОМЕНІВ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.2.2019.177710Ключові слова:
романтизм, рок, культура, субкультура, фрустрація, бард, суб’єктивізмАнотація
Мета роботи – аргументувати сутнісну спорідненість рок-культури другої половини ХХ століття та західноєвропейського романтизму ХІХ століття, виявивши відповідні аналогії та типологічні сходження. Зазначений вектор дослідження передбачає застосування компаративного методу у якості базового методологічного інструментарію. Важливе значення у процесі виявлення спільних сутнісних рис зазначених культурних феноменів мають застосовані у процесі дослідження історичний метод та метод системного аналізу. Наукова новизна роботи полягає в самому факті зіставлення й порівняння рок-культури та музичного романтизму ХІХ століття із включенням у компаративний аналіз таких аспектів, як художньо-історична ситуація, тематичний спектр творчості, тип творчої особистості митця, особливості музичної мови. Висновки. Подібність розглянутих культурних феноменів західноєвропейського романтизму та року пояснюється передусім схожістю суспільно-історичної ситуації, ключовими особливостями якої є революційне піднесення з подальшою жорсткою реакцією, що провокує фрустрацію. Мистецтво, продуковане означеною історичною ситуацією, має ряд типологічних рис: зв'язок з національно-визвольною боротьбою; яскраво виражена світоглядна ювенальність та пов'язаний з нею емоційний гіперболізм; домінування інтравертно-депресивного типу митця; чітко означені бардівські риси з відповідними особливостями музичного та літературного мовлення.
Посилання
Васильєва Л.Л. Рок-музика як фактор розвитку культури другої половини ХХ століття: автореф. дис... канд. мистецтвознавства: 17.00.01 / Київський нац. ун-т культури і мистецтв. К., 2004. 19 с.
Толкин, Джон Рональд Руэл. Властелин колец. Трилогия. Т. 1. Хранители кольца. М.: Издательство АСТ, 2015. 576 с.
Толкин, Джон Рональд Руэл. Сильмариллион. М.: Издательство АСТ, 2016. 448 с.
Троицкий А.К. Рок в Союзе: 60-е, 70-е, 80-е… М.: Искусство, 1991. 207 с.
Соллертинский И. Романтизм, его общая и музыкальная эстетика. Музыкально-исторические этюды. Л.: Музгиз, 1956. С.80–100.
Kościuk А. Od folkloru do folku – o współczesnych przemjanach polskiego folkloru muzycznego // Слов’янське музичне мистецтво в контексті європейської культури: матеріали ІІ міжнар. наук.-практ. конф. студентів та молодих наук. (2-6 квітня 2007 р.). Вінниця, 2007. С. 91–92.
Kühn, D (1999). Clara Schumann, Klavier. Ein Lebensbuch. Frankfurt am Main: Fischer Taschenbuch Verlag. – 736 s.
Morrow, John (2011). Romanticism and political thought in the early nineteenth century. In Stedman Jones, Gareth; Claeys, Gregory. The Cambridge History of Nineteenth-Century Political Thought. Cambridge, United Kingdom: Cambridge University Press. pp. 39–76.
Vasiljeva L. L. (2004). Rock music as the factor of development of culture in the last half of the 20th century. Doctorʼs thesis. Kyiv [in Ukrainian].
Tolkien, John R. R. (1993). The Lord of the Rings. Vol. 1: The Fellowship of the Ring. Moskva: Izdatelstvo AST [in Russian].
Tolkien, John R. R. Silmarillion (2016). Moskva: Izdatelstvo AST [in Russian].
Troitskij A. K. (1991) Rock in the USSR: 60th, 70th, 80th... Moskva [in Russian].
Sollertinskij I. (1956). Romanticism, its general and musical aesthetics. In: Sollertinskij. Musical and historical essays. Pp. 80–100. Leningrad: Muzgiz [in Russian].
Kościuk А. (2007). From folklore to folk – on the modern evolution of Polish music folk. Slavic music art in the context of European culture: proceedings of the scientifically-practical students' and young scholars' conference. (Pp. 91–92) Vinnitsya [in Polish].
Kühn, D. (1999). Clara Schumann, Klavier. Ein Lebensbuch. Frankfurt am Main: Fischer Taschenbuch Verlag. [in German].
Morrow, John (2011). Romanticism and political thought in the early nineteenth century. In: Stedman Jones, Gareth; Claeys, Gregory. The Cambridge History of Nineteenth-Century Political Thought. (Pp. 39–76.). Cambridge, United Kingdom: Cambridge University Press [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.