СТИЛІЗАЦІЯ У ПРОФЕСІЙНОМУ НАРОДНОМУ ХОРЕОГРАФІЧНОМУ МИСТЕЦТВІ СУЧАСНОСТІ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.2.2019.177729Ключові слова:
стилізація, стилізований танець, народно-сценічний танець, балетмейстер, видовище, шоу-програмаАнотація
Метою статті є аналіз популярного на сьогодні напряму – стилізації народного танцю, а також визначення його місця та ролі у професійному хореографічному мистецтві. Методологія дослідження полягає в застосуванні загальнонаукових методів теоретичного й емпіричного рівнів: аналізу та узагальнення науково-теоретичних основ дослідження, компаративного й логічного методів. Ці методи дають змогу охарактеризувати стилізацію у народному хореографічному мистецтві, проаналізувати творчу діяльність провідних професійних хореографічних колективів різних країн і визначити місце та роль стилізованих народних танців у їхньому репертуарі. Наукова новизна дослідження полягає в аналізі репертуару провідних професійних колективів різних країн, в яких стилізація народного танцю є основним видом творчої діяльності. Висновки. Стилізація народного танцю привертає дедалі більшу увагу постановників у різних країнах і навіть стає сценічною філософією творчості багатьох зарубіжних професійних колективів. В Україні в останні десятиліття також спостерігається зростання уваги до стилізації народного танцю, і хоча на сьогодні вітчизняні колективи не «спеціалізуються» на стилізації народного танцю, практично в кожній концертній програмі є стилізовані номери. Популярність цього напряму зумовлена такими характерними ознаками сучасного хореографічного мистецтва, як взаємопроникнення різних стилів, розмаїття форм і напрямів, видовищність. Те, як розвиватиметься стилізація надалі, залежить від теоретичних знань і практичних вмінь постановників, їхньої майстерності у творчій інтерпретації фольклорного хореографічного матеріалу.
Посилання
Бернадська Д. П. Феномен синтезу мистецтв в сучасній українській сценічній хореографії : автореф. дис. … канд. мистецтвознавства : спец. 17.00.01. Київ, 2005. 20 с.
Василенко К. Ю. Український танець : підручник. Київ : ІПК ПК. 1997. 282 с.
Голдрич О. Хореографія : посібник з основ хореографічного мистецтва та композиції танцю. Львів : Край, 2003. 160 с.
Гутник І. До проблеми стилізації народного танцю // Актуальні проблеми історії, теорії та практики художньої культури. Випуск XXI. 2009. С. 251–257.
Едемская В. «Сухишвили» подорвал Чернигов. URL : https://www.gorod.cn.ua/news/gorod-i-region/15238-suhishvili-vzorval-chernigov.html4
Кривохижа А. Гармонія танцю : навчально-методичний посібник з викладання курсу «Мистецтво балетмейстера» для хореографічних відділень педагогічних університетів. Кіровоград : РВЦ КДПУ ім. Винниченка, 2006. 100 с.
Музыкальное шоу «Легенда Грузии». URL : http://world.lib.ru/i/iwanowa_a/giorgia.shtml
Шевченко В. Т. Мистецтво балетмейстера в народно-сценічній хореографії : навчально-методичний посібник для вищих навчальних закладів культури і мистецтв України. Київ : ДАКККіМ, 2006. 184 с.
Fuego! – Испанское пламя в Москве. URL : http://flamenco.spain.sc/novosti/fuego-ispanskoe-plamja-v-moskve.html
Bernadskaya, D.P. (2005). The phenomenon of art synthesis in contemporary Ukrainian stage choreography. Extended abstract of the candidate’s thesis. Kyiv: КyivNUCA [in Ukrainian].
Vasilenko, К.Y. (1996). Ukrainian Folk-stage Dance Lexis. Кyiv: Mystectvo [in Ukrainian].
Goldrih O. (2003). Choreography: A manual on the basis of choreographic art and dance compositions. Lviv: Kraj [in Ukrainian].
Gutnyk I. (2009). On the problem of folk dance stylization. Actual problems of history, theory and practice of artistic culture, XXI, 251-257 [in Ukrainian]
Edemskaya V. “Sukhishvili” blew up Chernihiv. Retrieved from https://www.gorod.cn.ua/news/gorod-i-region/15238-suhishvili-vzorval-chernigov.html [in Ukrainian].
Kryvohyzha, A. (2006). Dance harmony: textbook on the course “Balletmaster Art”. Kirovograd: RVC KDPU im. Vynnychenka [in Ukrainian].
Musical show “Legend of Georgia”. Retrieved from http://world.lib.ru/i/iwanowa_a/giorgia.shtml [in Russian].
Shevchenko V.T. (2006). The art of the choreographer in folk-stage choreography: educational-methodical manual for higher educational institutions of culture and arts of Ukraine. Kyiv: SAGMSCA [in Ukrainian].
Fuego! – The Spanish Flame in Moscow. Retrieved from http://flamenco.spain.sc/novosti/fuegoispanskoe-plamja-v-moskve.html [in Russian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.