ФОМУВАННЯ ПЕДАГОГІЧНОЇ ЕМПАТІЇ СТУДЕНТІВ ЯК ЗАВДАННЯ СУЧАСНОЇ МИСТЕЦЬКОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.2.2019.177730Ключові слова:
емпатія, мистецька освіта, педагогічна діяльність, ідентифікація, уява, рефлексія, інтерпретаціяАнотація
Мета дослідження – проаналізувати основні стрижневі психологічні механізми формування педагогічної емпатії студентів під час навчання в мистецьких освітніх закладах, зокрема в процесі підготовки майбутніх викладачів музики. Методологія дослідження грунтується на досягненнях сучасної мистецької педагогіки, що дало змогу провести науково об’єктивне дослідження. Наукова новизна полягає у актуалізації питання формування педагогічної емпатії студентів в сучасних умовах розвитку мистецької освіти в Україні. Висновки. Запропоновані психологічні ознаки особистісних передумов щодо формування педагогічної емпатії студентів сприятимуть розвитку позитивної особистісної позиції у сфері мистецької-педагогічної культури; формуванню професійної компетентності, спрямованості та гнучкості; оволодінню сукупністю систематизованих психолого-педагогічних знань, умінь та навичок; активному розвитку художньо-образного мислення; потягу до особистісної та мистецько-педагогічної самореалізації; здатності до емпатії. Реалізація представлених психологічних механізмів дозволять студентам значною мірою підвищити рівень розвитку педагогічних здібностей та особистісних якостей, адже вся педагогічна система пронизана гуманізмом, любов’ю і повагою, що сприяє успішному педагогічному процесу в мистецькій діяльності.
Посилання
Антонова-Турченко, О.Г., Дробот Л.С. Музична психотерапія: Посібник-хрестоматія. Київ: ІЗМН, 1997. 260 с.
Зазюн, І.А. Педагогика добра: ідеали і реалії: наук.-метод. посібник. Київ: МАУП, 2000. 312 с.
Козир, А.В. Професійна майстерність учителів музики: теорія і практика формування в системі багаторівневої освіти: Монографія. Київ: Видавництво НПУ імені Драгоманова, 2008. 380 с.
Педагогічна мудрість віків : навч. посіб. / уклад. : В.Л.Омельяненко, А.І.Кузьмінський. Київ: Знання, 2009. 411 с.
Психология: Підручник для студентів ВНЗ // Ю.С. Трофимов, В.В. Рибалка, П.А. Гончарук та ін.; / за ред.Ю. С. Трофімова – 3-тє вид. Київ: Либідь, 2001. 560 с.
Теплов. Б.М. Психология. Москва, 1951. 127 с.
Antonova-Turchenko, O.G., Drobot, L.S. (1997). Musical Psychotherapy: Handbook - Textbook. Kyiv: IZMN, 260 p [in Ukrainian].
Zazyun, I.A. (2000). Pedagogy of good: ideals and realities: science-method. manual. Kyiv: MAUP, 312 p. [in Ukrainian].
Kozy`r, A.V. (2008). Professional mastery of music teachers: theory and practice of formation in the system of multilevel education: Monograph. Kyiv: Publishing House of Drahomanov NPU, 380 p. [in Ukrainian].
Pedagogical wisdom of the ages: teach. manual / layout. : VL Omelyanenko, AI Kuzminsky. (2009). Kyiv: Knowledge, 411 p. [in Ukrainian].
Psychology: Textbook for students of higher education // Yu.S. Trofimov, V.V. Fisherman, P.A. Goncharuk et al .; / for ed.U. S. Trofimova - 3rd form. Kyiv: Lybid, 2001. 560 p. [in Ukrainian].
Teplov, B.M. (1951). Psychology. Moscow, 127 р. [in Russian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.