КОНЦЕПТОСФЕРА АНАЛІЗУ АБСТРАКЦІЇ В ОБРАЗОТВОРЧОМУ МИСТЕЦТВІ ЯК ЕЛЕМЕНТА ХУДОЖНЬОЇ КУЛЬТУРИ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.2.2019.177738Ключові слова:
абстракція, образотворче мистецтво, абстрактна знаковість, абстракціонізм, художня культура.Анотація
Мета роботи. З’ясувати сутність та окреслити особливості абстракції як форми образотворчості. Методологія дослідження відповідає загальним принципам мистецтвознавчого та культурологічного наукового дискурсу, що ґрунтуються на аналітичному, системно-структурному, семіотичному методах та узагальненні. Наукова новизна одержаних результатів полягає у концептуально новому погляді на абстрактну образотворчість як на трансісторичну стилістику мистецтва, в основу якої покладено універсальні незмінні культурні коди, що константно відтворюються від минулого до сьогодення. Уводиться до наукового обігу поняття «абстрактна знаковість» як концепт семіотичного аналізу безпредметної образотворчості. Висновки. В основі зображувальної мови абстракції лежить знак, символ-код, який не має схожості з конкретним предметом, або поняттям, а виражає загальну сутність уявлення і виступає універсальною формою образотворчості від давніх історичних віх і до сьогодення.
Посилання
Кандинский В. В. О духовном в искусстве. Ленинград: Ленинград, 1989. 72 c.
Леонардо да Винчи. Суждения. Москва: Изд-во Эксмо, 2006. 416 с.
Лотман Ю.М. Семиосфера. Санкт-Петербург: «Искусство – СПБ», 2010. 704 с.
Малевич К. С. Черный квадрат. Москва: Азбука, 2001. 1039 с. URL: http://magru.net/pubs/121/Kazimir_Malevich_ Chernyy_kvadrat?view_mode=roll#651 (дата звернення: 10.10.2018).
Ортега-и-Гассет Х. Эстетика. Философия культуры. Москва: Искусство, 1991. 588 с.
Шпенглер О. Закат Европы. Очерки морфологии мировой истории: в 2 т. Москва: Айрис-Пресс, 2004. 624 с.
Эко У. Отсутствующая структура. Введение в семиологию. Санкт-Петербург: ТОО ТК «Петрополис», 1998. 432 с.
Burnham, J. Kunst und Strukturalismus. Die neue Methode der Kunst-Inerpretation. Koln: M/DuMont Schauberg, 1993. 192 s.
Fer Briony. On abstract art. New Haven: Yale University Press, 1997. 194 p.: ill.
Pooke G., Newall D. Art history. The basics. London, New York: Routledge, 2008. 263 p.
Seuphor М. Abstract painting; fifty years of accomplishment, from Kandinsky to the present. New York: Dell publishing, 1964. 192 p.
Worringer W. Abstraction and empathy: a contribution to the psychology of style. Chicago: Ivan R. Dee, 1997. 168 p.
Kandinskiy V. V. (1989). About the spiritual in art. Leningrad: Leningrad [in Russian].
Leonardo da Vinchi. (2006). Judgments. Moscow: Eksmo [in Russian].
Lotman Yu.M. (2010). Semiosphere. St. Petersburg: Iskusstvo – SPB [in Russian].
Malevich K. S. (2001). Black square. Moscow: Azbuka. Retrieved from http://magru.net/pubs/121/Kazimir_Malevich_ Chernyy_kvadrat?view_mode=roll#651
Ortega-i-Gasset H. (1991). Aesthetics. Culture philosophy. Moscow: Iskusstvo [in Russian].
Shpengler O. (2004). The decline of Europe. Essays on the morphology of world history. Moscow: Ayris-Press [in Russian].
Eko U. (1998). Missing structure. Introduction to semiology. St. Petersburg: TOO TK Petropolis [in Russian].
Burnham J. (1993). Kunst und Strukturalismus. Die neue Methode der Kunst-Inerpretation. Koln: M/DuMont Schauberg [in German].
Fer B. (1997). On abstract art. New Haven: Yale University Press [in English].
Pooke G., Newall D. (2008). Art history. The basics. London, New York: Routledge [in English].
Seuphor М. (1964). Abstract painting; fifty years of accomplishment, from Kandinsky to the present. New York: Dell publishing [in English].
Worringer W. (1997). Abstraction and empathy: a contribution to the psychology of style. Chicago: Ivan R. Dee [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.