ХУДОЖНЬО-ІНТЕРПРЕТАЦІЙНИЙ ДИСКУРС БАХІАНСТВА У ГЛОКАЛІЗОВАНОМУ ПРОСТОРІ (НА ПРИКЛАДІ РЕЦЕПЦІЇ КЛАВІРНОЇ ТВОРЧОСТІ КОМПОЗИТОРА У ЛЬВОВІ)

Автор(и)

  • Stepan Solansky Львівської національної музичної академії імені М. В. Лисенка, Україна
  • Zoryana Lastovetska-Solanska Львівської національної музичної академії імені М. В. Лисенка, Україна

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-3209.2.2019.177786

Ключові слова:

глокалізація, глобалізація, художньо-інтерпретаційний дискурс, Й.С. Бах, клавірна творчість, рецепція, піаніст

Анотація

Мета роботи – дослідити художньо- інтерпретаційний дискурс клавірної творчості Й.С. Баха, її рецепцію у місті Львові як об’єкт глокалізованого культурно-мистецького середовища. Методологія дослідження ґрунтується на застосуванні історично-музикознавчого, мистецтвознавчого, культурологічного та аналітичного підходів, що дало змогу проаналізувати основні засади критеріїв глокалізації, інтенсивність глобальних і локальних взаємодій та швидкість глокальних реакцій на прикладі рецепції та поширення творчості Й.С. Баха, простежити певні моделі інтерпретації в історичній перспективі, з урахуванням власних історично сформованих мистецьких пріоритетів та смаків львів’ян. Така методологія дала змогу акцентувати сучасний, постмодерний етап глокалізації культурно-духовних процесів в проекції на інтерпретаційний дискурс доробку Й.С. Баха в конкретному регіоні. Наукова новизна полягає у формулюванні дефініції художньо-інтерпретаційного дискурсу, в розширенні уявлень про співвідношення глобалізованого та глокалізованого соціокультурного середовища, в дослідженні виконавського дискурсу клавірного доробку Й.С. Баха у Львові крізь призму його мистецько-культурних традицій і надбань. Висновки. Домінуючими видами взаємодій між глобальним і локальним стає у Львові активна апперцепція визнаних світових моделей інтерпретації клавірної музики Й.С. Баха. Її художньо-інтерпретаційний дискурс і традиції рецепції відзначаються симбіозом зовнішніх факторів та внутрішніх чинників. Одночасне існування романтичного, автентичного виконань, обробки творів німецького композитора джазовими піаністами – ця багата палітра збагачує бахівський компендіум у глокалізованому художньо-інтерпретаційному просторі міста Львова.

Біографії авторів

Stepan Solansky, Львівської національної музичної академії імені М. В. Лисенка

кандидат мистецтвознавства, доцент, доцент кафедр спеціального фортепіано і загального та спеціалізованого фортепіано

Zoryana Lastovetska-Solanska, Львівської національної музичної академії імені М. В. Лисенка

кандидат мистецтвознавства, доцент,  доцент кафедри історії музики

Посилання

Колягина А.Е. Феномен бахианства в свете исторических и культурных процессов прошлого и настоящих дней // Исторические, философские, политические и юридические науки, культурология и искусствоведение. Вопросы теории и практики. В 2-х ч. Ч. 2. Тамбов: Грамота, 2016. № 11 (73). C. 127-133.

Олійник О.М. Глокалізація: етапи розвитку // Грані. Дніпропетровськ, 2010. № 5 (73). С. 60-64.

Khondker, Habibul Haque. (2004). Glocalization as Globalization: Evolution of a Sociological Concept In book: Bangladesh e-Journal of Sociology 1 (2). 12-20.

Krugman, Paul & Venables, J. Anthony (1995). Globalization and the Іnequality of Nations In book: The Quarterly Journal of Economics, Vol. 110, No. 4. 857-880.

Music Glocalization: Heritage and Innovation in a Digital Age (2018). Hebert, D. G. & Rykowski, M. (Eds.). Cambridge Scholars. 431.

Robertson, R. (2003). Globalization or glocalization? In book: Globalisation. Critical concept in sociology. Robertson R., White K. E. (Ed.) London. Vol. III. 31-51.

Robertson, R. (1992). Globalization: social theory and global culture. London: SAGE Publications Ltd. 211.

Kolyagina, А.Ye. (2016). The phenomenon of bachianism in the light of historical and cultural processes of the past and present days. Historical, philosophical, political and legal sciences, cultural studies and art history. Questions of theory and practice. In 2 vol.; Vol. 2. Таmbov: Hramota. № 11 (73). 127-133. [in Russian].

Оliinyk, О.М. (2010). Glocalization: stages of development. Hrani. Dnipropetrovsk. № 5 (73). 60-64. [in Ukrainian].

Khondker, H.H. (2004). Glocalization as Globalization: Evolution of a Sociological Concept In book: Bangladesh e-Journal of Sociology 1 (2). 12-20. [in English].

Krugman, P. & Venables, J.A. (1995). Globalization and the Іnequality of Nations. In book: The Quarterly Journal of Economics, Vol. 110, No. 4, 857-880. [in English].

Music Glocalization: Heritage and Innovation in a Digital Age (2018). Hebert, D. G. & Rykowski, M. (Eds.). Cambridge Scholars. 431. [in English].

Robertson, R. (2003). Globalization or glocalization? In book: Globalisation. Critical concept in sociology. Robertson R., White K. E. (Ed.). London. Vol. III. 31-51. [in English].

Robertson, R. (1992). Globalization: social theory and global culture. London: SAGE Publications Ltd. 211. [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-05-28

Номер

Розділ

Мистецтвознавство