FEATURES OF PERSONNEL MANAGEMENT IN NETWORK HOSPITALITY ENTERPRISES ON THE EXAMPLE OF KAZAN CITY
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.1.2018.178157Анотація
Abstract. In the modern world, when the number of traveling people is steadily increasing, Russia is striving to attract tourists by increasing the number of tourist exhibits. The logical answer to the constant increase in the number of tourists is an increase in the number of accommodation facilities, therefore the hotel business is among the priority areas for the development of the socio-cultural service. Since the geopolitical and economic situation is not conducive to the rest of the Russians in foreign resorts, an increasing number of our fellow citizens are choosing domestic places
for recreation. Accordingly, we are witnessing the effect of two trends: the first is an increase in the tourist flow within Russia, the second is an increase in the number of collective accommodation facilities, which leads to increased competition in the hotel services market. In the current conditions of tough competition, those hotel enterprises that are able to satisfy and even anticipate the guests' needs win. At the same time, the struggle goes not only for the guest, but also for highly qualified staff, and the correct selection, evaluation of candidates, the adaptation of a new employee and
competent staff training is the key to the success of a modern hotel enterprise. Despite the fact that the vector of modern scientific research has long since turned to the side of practical disciplines and the topic of personnel management has found multiple reflections in scientific works, still not all hotel enterprises in Kazan managed to build a competent personnel management system. The only exception is the international network hotels in the city, in which this problem is given special attention.
Thus, this work can be used as a practical and methodical manual on competent personnel management in hotel enterprises.
Keywords: hotel, company, manager, management, hotel enterprise, staff, influence.
Посилання
Bunakov O.A. Development of tourism in the region on the basis of cluster approach // International Business
Management. 2016. Т. 10. № 21. P. 5104-5106.
Seveke O. Y., Kozhayev Y. P. Analysis of the structural transformation of the hotel market of Russia/Slavic forum.
No. 1 (7). P. 77-91.
Bunakov O.A., Zaitseva N.A., Larionova A.A., Suslova I.A. Improving the training system as a basis for improved
management of sustainable development // Man in India. 2017. Т. 97. № 3. С. 275-283.
Fakhrutdinova L.R., Eidelman B.M., Rozhko M.V., Pratchenko O.V. Methodological Approaches of Formation of
Evaluative Indicators of Quality of Life // Mediterranean Journal of Social Sciences, Vol. 5, No. 24, 2014, pp. 251-255
Eidelman B.M., Fakhrutdinova L.R., Galimov S.S. Applying of the territorial marketing tecnologies in organizations
of socio-culture service and tourism//International Business Management, Volume: 10, Issue: 23, 2016, pages: 5568-
Bunakov O.A., Rubtzov V.A. Complexity of positioning in tourism on the basis of cluster approach // International
Business Management. 2016. Т. 10. № 21. P. 5101-5103.
B.M. Eidelman, L.R. Fakhrutdinova and S.S. Galimov The Appliance of Place Marketing Instruments for the
Purpose of Promotion of Tourist and Recreational Potential of the Region //International Business Management,
Volume: 10, Issue: 22, 2016, Pages: 5295-5297
B.M. Eidelman, L.R. Fakhrutdinova, N.К. Gabdrakhmanov, A.M. Nayda. Ways of formation of regional brands in
modern conditions / // Academy of Marketing Studies Journal. - 2016. - Vol. 20, Special Issue 1. - Р.39-44.
L.R. Fakhrutdinova, D.V. Syradoev, T.A. Terehova, N.V. Antonova. Organizational Forms and Methods of
Production Management Control // Mediterranean Journal of Social Sciences. Volume 6, Issue 3, 2015, Pages 727-731.
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.