SOCIAL ADVERTISING AS A MEAN OF COMMUNICATIVE COMPETENCE FORMATION OF THE STUDENTS (on a material of the French language)
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.1.2018.178181Анотація
Abstract. Modern advertising in all its diversity plays a significant role in the life of modern society, affecting all its areas. A huge social and cultural influence is rendered by advertising on a single consumer, prompting him to act at the expense of memorizing simple advertising slogans, providing, stipulating, and in some way constructing the automatism of his behavior. This is a special kind of communication between the advertiser and the consumer, directly affecting on the addressee, regulating his behavior, contributing to the formation of assessments, referring to the psychology of man with the aim of more stimulating the fulfillment of the communicative, original will of the advertiser. This kind of communication has firmly entered and consolidated in our life. The main tools for the distribution of advertising are television, radio and print media. Advertising envelops all spheres of life of modern man and become an indispensable attribute of his social activities. The article examines the features of social advertising in the modern world. Currently, advertising agencies create stunning social advertisements, real art-projects that make you think about the problems of the world around you. Social advertising is a communication complex, the means of information delivery here are text and visual image, merging into a single whole for a fuller, quicker and accurate delivery of the main idea of the authors. Thus, it plays a huge role in the formation of the communicative competencies of students.
Key words: communicative competence, advertising, social advertising, text, advertising message, metaphor, non-verbal and verbal means of communication.
Посилання
Antonenko N.A. Russian language and modern advertising // Education. Science. Creativity: a collection of articles.
Stavropol. - 2014. - № 10. - С. 3–5
Galimullin, N.M. Competence approach in the system of higher professional education: means of evaluation //
Innovative technologies in modern education. A collection of works on the materials of the II International Scientific and Practical
Internet Conference. - M.: Publishing house “Scientific consultant”, 2015. - С. 72-75
Savichev S.S. The problem of developing the communicative competence of students in higher education. - Izvestiya of
the Samara Scientific Center of the Russian Academy of Sciences. - 2010. - №5. - С. 78-80.
Jacobson, R. (1977). The social implications of intrasentential codeswitching. In: Romo, R. & Paredes, R. (eds.) New
directions in Chicano scholarship (Special issue of The New Scholar). San Diego: University of California at San Diego, PP. 227-
Guidère, M. (2009). De la traduction publicitaire à la communication multilingue / Meta: Translators' Journal, V. 54(3),
РР. 417-430.
Austin, J. L. (2002). Problгеmes méthodologiques de l’évaluation des pratiquessociolinguistiques en langues régionales
ou minoritaires: l’exemple de la situation en France / Langage et Société, V. 69, PP. 93-106
Leray, C. (1995), Enjeux socio-éducatifs de situations plurilingues et interculturelles /Espaces interculturels, Montréal.
PP.82-90
Kuzmina E.K., Danilova O.A. The development of ethno-cultural competence of the students in non-language high
school / E.K. Kuzmina, O.A. Danilova // The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication – TOJDAC. – 2016. – July
Special Edition. – P. 1027-1031
Rakhimova A. E. Sociocultural competence as one of the core competencies of the individual Competencia sociocultural
como una de las competencias centrales del individuo / A.E. Rakhimova // Espacios Revista. – 2017. – P. 168-172
Rakhimova, A.E., Yashina, M.E., Mukhamadiarova, A.F., Sharipova, A.V. (2017). The Development of Sociocultural
Competence with the Help of Computer Technology // Interchange. 48(1). P. 55-70.
Yarmakeev, I.E., Pimenova, T.S., Abdrafikova, A.R. (2017). English for Specific Academic Purposes as a Need and
Tool of Communicative Competency Formatıon // The European Proceedings of Social & Behavioural Sciences. (August, 31). Vol.
XXIX. P. 871-878.
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.