INDICATORS OF UNIVERSITY EDUCATIONAL SERVICE DIGITALIZATION
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.1.2018.178332Анотація
Abstract. The article highlights the competitive advantages of educational program network form. The authors emphasize that the information openness of a university stimulates the development of both internal and external competitive environments due to the availability of system management knowledge about the basic processes and the openness of academic knowledge located in the academic portfolio. The purpose of the article is to develop the system of qualitative and quantitative indicators of educational service digitalization. The article analyzes and synthesizes the areas of educational service digitalization in Russian universities, and the materials of scientific publications. They set
out the modern features of university informatization. Based on the principles of knowledge management, they formulated the goals of a university network information environment development. They proposed the system of qualitative and quantitative indicators of educational service digitalization. By the means of expert assessments qualitative indicators measure transparency, convergence, modifiability, integrativity, progressiveness, coevolution, adaptability, competitiveness, productivity, competitiveness and competence. In the context of groups quantitative indicators (resource, process, result) can be used to calculate the composite integral indicator of educational service
digitization and the analysis of innovation efficiency in the "resource-processes-results" model. One of the possible trends of future research may be the measurement of the economic efficiency concerning educational service digitalization.
Keywords: educational services, university, innovation, knowledge management, network information
environment, competitive advantage, indicator, digitalization, digital transformation, electronic information educational environment.
Посилання
Lester, M. “Innovation and knowledge management: The long view”, Creativity and Innovation Management,
(3), pp. 165-176, 2001.
Fernández Hernández, A. “Information framework of intranet portal: An essential component in the information
management at the universities | [Arquitectura de información de los portales intranets: Un componente esencial de la
gestión de información en las universidades]”, ACIMED, 19(4), 2009.
Ivanova, V., Mertins, K., Alexandrova, M., Baranov, P. “Soft skills and moodle”, MATEC Web of Conferences,
, 01056, 2017.
Bogdanova, M. “Cognitive science: From multidisciplinarity to interdisciplinarity”, International Journal of
Cognitive Research in Science, Engineering and Education, 5(2), pp. 145-150, 2017.
Borba, M.C., Chiari, A.S.S., de Almeida, H.R.F.L. “Interactions in virtual learning environments: new roles for
digital technology”, Educational Studies in Mathematics, 98(3), pp. 269-286, 2018. .
Yolkin, I.V., Babin E.N. «Тhe model of managerial knowledge of a Higher Education Institution within network
environment» , Revista Publicando, V.4, No 13. (1), pp. 1057-1072., 2017.
. Reikhanova, I.V., Bukina, Y.V. “Optimization of educational services management in Russia for provision of
succession of all levels of education with the help of new information and communication technologies”, Advances in
Intelligent Systems and Computing, 726, pp. 957-963, 2019.
Vega-Hernández, M.-C., Patino-Alonso, M.-C., Galindo-Villardón, M.-P. “Multivariate characterization of
university students using the ICT for learning”, Computers and Education, 121, pp. 124-130, 2018.
Gutiérrez-Porlán, I., Román-García, M., Sánchez-Vera, M.-M. “Strategies for the communication and
collaborative online work by university students”, Comunicar, 26(54), pp. 91-99, 2018.
Nonaka I., Takeuchi H. The knowledge creating company: how Japanese companies create the dynamics of
innovation, Oxford University Press, New York, NY.1995.
Kadochnikova E. I., Ismigilov I. I. “Measurement of cognitive growth factors of regional economy based on
panel data “, Mediterranean Journal of Social Sciences, 5 (24), pp. 377-382, 2014.
Konina, O.V., Nanetadze, E.D. “Managing a modern university: The role of business processes in the structure
of establishments of higher professional education”, Advances in Intelligent Systems and Computing, 726, с. 1053-1059,
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.