THE ANALYSIS OF DE LUXE CLOTHING IN THE COLLECTIONS OF WORLD AND UKRAINIAN DESIGNERS
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.3.2019.191799Анотація
The purpose of the research is to explore and define the characteristic features and clothing components of the segment de luxe in the collections of world and Ukrainian brands of fashion clothing. The methodology of the research is based on the integrated use of general scientific methods: analysis, synthesis, and comparison, which made it possible to fully define the concept of de luxe clothing. The scientific novelty of the obtained results consists of the process of structuring the theoretical positions regarding the definition of the characteristics of the class de luxe clothing, its segmentation, and the determination of tendencies in the use of artistic embellishment in the works of modern clothing designers, as a prospect of popularizing Ukrainian brands in the world fashion industry. Conclusions. The concept of "de luxe" has been analyzed and structured, and the characteristics of luxury goods, which differ from mass-market goods, have been determined. The characteristic features of the de luxe clothing in the collections of the FW18/19 pret-a-porter season of the world and Ukrainian brands are discovered. The principles of decoration adaptation and ornamentation in de luxe collections for ensuring their competitiveness on the fashion market are reviewed. The percentage of the use of decorative ornamentation in collections of global and domestic designers has been revealed. The Ukrainian brands, which belong to the luxury segment, and the reasons that hinder their development are analyzed. The analysis of well-known masters and design studios engaged in decorating clothes in Ukraine is presented and the author's works for Ukrainian designers are shown##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.