МУЗИЧНА ОСНОВА СУЧАСНИХ УКРАЇНСЬКИХ БАЛЕТІВ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.3.2020.220114Ключові слова:
музична основа балету, авторська балетна музика, переосмислена балетна класика, інструментальна музика, музичний пастіш.Анотація
Мета статті полягає в узагальненні інформації про балетну музику сучасних українських композиторів і застосування музики в балетах театрів (Національної опери України, Київському муніципальному академічному театрі опери і балету для дітей та юнацтва, Київ Модерн Балет). Методологія роботи ґрунтується на використанні загальнонаукових методів дослідження. Системний аналіз застосований для розробки типології музичної основи українських балетів; узагальнення — для підведення підсумків і концептуалізації балетної музики в сучасних виставах. Наукова новизна роботи полягає в тому, що диференційовано відомості про музичну основу сучасних українських балетів. Висновки. Уточнена типологія музичного ряду сучасних українських балетів. Авторська балетна музика є спеціально написаною для вистави (А. Бондаренко, Ю. Гомельська, О. Козаренко, О. Родін, Л. Самодаєва, Є. Станкович, Ю. Шевченко). Переосмислена балетна класика представлена інтерпретацією музичної основи відомого твору і змісту літературного джерела («Лускунчик»). Інструментальна музика одного автора в основі балетної партитури («Перехрестя»). Музичний пастіш у значенні винаходу додаткових можливостей інструментальної музики, яка не була призначена для хореографії («Снігова королева»).
Посилання
Rosenberg R. (2013). Odesa composer school: To the 100th anniversary of the foundation and the 75th anniversary of the Odesa organization of the NSKU: monograph. Odessa. 328 p. [in Russia].
Chepalov O. Thomas Brutus, abo Poloti uvi si in reality. URL: https://m.day.kyiv.ua/ru/photo/foma-brut-ili-polety-vo-sne-i-nayavu [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.