МУЗИЧНА ОСНОВА СУЧАСНИХ УКРАЇНСЬКИХ БАЛЕТІВ

Автор(и)

  • Olena Afonina

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-3209.3.2020.220114

Ключові слова:

музична основа балету, авторська балетна музика, переосмислена балетна класика, інструментальна музика, музичний пастіш.

Анотація

Мета статті полягає в узагальненні інформації про балетну музику сучасних українських композиторів і застосування музики в балетах театрів (Національної опери України, Київському муніципальному академічному театрі опери і балету для дітей та юнацтва, Київ Модерн Балет). Методологія роботи ґрунтується на використанні загальнонаукових методів дослідження. Системний аналіз застосований для розробки типології музичної основи українських балетів; узагальнення — для підведення підсумків і концептуалізації балетної музики в сучасних виставах. Наукова новизна роботи полягає в тому, що диференційовано відомості про музичну основу сучасних українських балетів. Висновки. Уточнена типологія музичного ряду сучасних українських балетів. Авторська балетна музика є спеціально написаною для вистави (А. Бондаренко, Ю. Гомельська, О. Козаренко, О. Родін, Л. Самодаєва, Є. Станкович, Ю. Шевченко). Переосмислена балетна класика представлена інтерпретацією музичної основи відомого твору і змісту літературного джерела («Лускунчик»). Інструментальна музика одного автора в основі балетної партитури («Перехрестя»). Музичний пастіш у значенні винаходу додаткових можливостей інструментальної музики, яка не була призначена для хореографії («Снігова королева»).

Посилання

Rosenberg R. (2013). Odesa composer school: To the 100th anniversary of the foundation and the 75th anniversary of the Odesa organization of the NSKU: monograph. Odessa. 328 p. [in Russia].

Chepalov O. Thomas Brutus, abo Poloti uvi si in reality. URL: https://m.day.kyiv.ua/ru/photo/foma-brut-ili-polety-vo-sne-i-nayavu [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Хореографія