СТАНОВЛЕННЯ ТВОРЧОЇ ОСОБИСТОСТІ ОЛЕКСАНДРА КОЛОСКА ЯК ВИКОНАВЦЯ ТА БАЛЕТМЕЙСТЕРА
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.3.2020.220116Ключові слова:
Олександр Колосок, народна хореографія, український народно-сценічний танець, професійні ансамблі пісні і танцю, балетмейстер.Анотація
Мета статті полягає в тому, щоб на основі попередньо виявленого комплексу джерел з’ясувати особливості та умови становлення й розвитку творчої особистості заслуженого артиста України, лауреата міжнародних конкурсів, професора Олександра Петровича Колоска. Методологія дослідження полягає в застосуванні загальнонаукових методів теоретичного й емпіричного рівнів: аналізу та узагальнення науково-теоретичних основ дослідження, логічного методу, методу інтерв’ю. Ці методи дають змогу охарактеризувати соціокультурні умови, в яких відбувалося становлення професійного виконавця народно-сценічного танцю, а згодом і балетмейстера О. Колоска в історичній ретроспективі. Наукова новизна. У публікації вперше висвітлені життєвий і творчий шлях О. Колоска, зокрема, його виконавська та балетмейстерська діяльність, а також вперше використано першоджерело інформації – інтерв’ю з О. Колоском, яке свого часу було взято автором статті. Висновки. Олександр Петрович Колосок увійшов в історію українського народно-сценічного хореографічного мистецтва як неперевершений професійний виконавець, а згодом – постановник, педагог, теоретик і практик, життєвий шлях якого можна назвати прикладом служіння українській культурі та народній хореографії. Становлення його творчої особистості відбувалося в середині – другій половині ХХ ст., коли в Україні творили яскраві митці, талановиті особистості, чиї імена занесено до золотого фонду народно-сценічної хореографії. Відомі діячі культури і мистецтва, серед яких і О. Колосок, своїми творчими здобутками заклали міцне підґрунтя для подальшого розвитку народно-сценічного танцю й виховали ціле покоління професійних виконавців, а згодом і балетмейстерів та педагогів.
Посилання
Burban, M. (2011). On the way to professionalism. Youth and the market, 11, 82–86 [in Ukrainian].
Gutnyk, I. (2020). Oleksandr Kolosok: with his soul – to dance, with his heart – to pedagogy. International scientific-practical conference “Traditions and innovations in choreographic culture (to the 50th anniversary of the Department of Choreography of Kyiv National University of Culture and Arts).” (pp. 20–23). Kyiv: KNUKiM Publishing Center [in Ukrainian].
Zhirov, O.A. (2007). Development of Ukrainian folk choreography in the artistic and pedagogical heritage and activities of K. Vasylenko (50-90 years of the twentieth century). Extended abstract of candidate’s thesis. Zhytomyr [in Ukrainian].
Interview with O. Kolosk, (2002, April 25). Kyiv / Taken by I. Gutnyk. Manuscript [in Ukrainian].
Lytvynenko, V.A. (2017). Transformation of Ukrainian folk choreography and its conceptualization in the dance theater of Pavel Virsky. Extended abstract of candidate’s thesis author's. Kyiv [in Ukrainian].
Lugovenko, T.G. (2012). Children’s amateur folk dance groups in the process of choreographic art in Ukraine in the XX – at the beginning of the XXI century. Extended abstract of candidate’s thesis. Kyiv [in Ukrainian].
Kolosok, O.P. (Eds.) (2008). Masters of folk-stage dance: biographical guide. Кyiv: DАКККіМ [in Ukrainian].
Markevich, L.A. (2019). Transformation of the system of artistic language of the Ukrainian national ballet performance in 20-80 years of XX century. Extended abstract of candidate’s thesis. Ivano-Frankivsk [in Ukrainian].
Ostrovskaya, K.V. (2016). Anatoliy Kryvokhyzha is the custodian of choreographic traditions of Ukraine. Culture of Ukraine, 53, 220–230 [in Ukrainian].
Turkevych, V. (1999). Choreographic art of Ukraine in personalities: bibliographic reference book. Kyiv [in Ukrainian].
Tsvetkova, L.Y. (2015). Traditions and innovations in the ballet master's and pedagogical activities of Anna Berezova. Proceedings from All-ukrainian Scientific and Practical conference “Dynamics of development of higher choreographic education as a component of artistic culture of Ukraine (To the 45th anniversary of the foundation of the department of choreography KNUKM)”. (pp. 43–50). Kyiv: KNUKiM Publishing Center [in Ukrainian].
Churpita, T. (2018). Pedagogical activity of Mykola Tregubov. Dance studios, 2, 18–26 [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.