ПЕДАГОГІЧНА ШКОЛА ЧОЛОВІЧОГО БАЛЕТНОГО ВИКОНАВСТВА В УКРАЇНІ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.3.2020.220122Ключові слова:
український балет, педагоги класичного танцю, чоловіче виконавство, педагогічна школа, хореографія, танець.Анотація
Мета дослідження – відтворити панораму розвитку педагогічної школи чоловічого балетного виконавства в Україні другої половини ХХ – початку ХХІ ст. Методологія. Задля проведення науково достовірного дослідження використано комплекс методів: аналіз літератури та джерел, хронологічний підхід, порівняння та ін. Наукова новизна полягає у виявленні особливостей педагогічної школи в сфері чоловічого балетного виконавства в Україні. Висновки. Система підготовки українських артистів балету ґрунтується на дослідницькому підході, який спирається на знання з анатомії та фізіології людини, принципах наступності та послідовності. Побудова уроку класичного танцю українськими педагогами (В. Круглов, В. Денисенко, В. Парсєгов, М. Прядченко, В. Ковтун тощо) містить традиційну схему чергування екзерсису біля «палки» та на середині залу, стрибків. Особлива увага приділяється опануванню поз класичного танцю та введенню в роботу «лейтрухів», залучених в усі структурні частини уроку. Досвід представників вітчизняної виконавської школи балету довів, що рівень їх майстерності залежить від спадкоємності у передаванні з покоління в покоління безцінного досвіду академічної хореографії, що забезпечується педагогами. Завдяки новаторським підходам у викладанні українських виконавців завжди відрізняло віртуозне володіння технікою класичного танцю, висока пластична виразність та глибока драматична складова.
Посилання
Afanasiev, S. (2012). Volodymyr Andriyovych Denysenko's School of Performing Arts: to the History of Domestic Choreographic Education (60s-80s of the 20th Century). National Academy of Culture and Arts Management Herald, 1, 144–147 [in Ukrainian].
Gusev, P. (1972). Three ballet competitions. Theater, 6, 20–21 [in Russian].
Kovalenko, Ye. (2013). Features of classical dance lessons at the National Opera of Ukraine. Culture of Ukraine, issue 42, 171–180 [in Ukrainian].
Messerer, A. (1979). Dance. Think. Time. Moscow: Iskusstvo [in Russian].
Moric,V., Tarasov, N., & Chekrygin, A. (1940). Classic training technique. Moscow: Iskusstvo [in Russian].
Steblianko, I. (1994). Teach you the hard work of an actor. Theatrical and concert Kyiv, 6, 10–12 [in Ukrainian].
Tarasenko, L. (2011, July 7). The art of being a partner. Day. Retrieved from https://day.kyiv.ua/ru/article/kultura/iskusstvo-byt-partnerom [in Russian]..
Tarasenko, L. (2006, June 1). Dance teacher. Day, 4 [in Russian].
Tarasov, N. (1971). Classical dance. School of male performance. Moscow: Iskusstvo [in Russian].
Holfina, S. (1990). Memories of the masters of the Moscow ballet ... Moscow: Iskusstvo [in Russian].
Chepalov, A. (2011). The man who caught the wings of Icarus. Dance in Ukraine and the world, 1, 24–25 [in Russian].
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.