ВПЛИВ КИТАЙСЬКОЇ ФІЛОСОФІЇ НА МУЗИЧНУ КУЛЬТУРУ КРАЇНИ

Автор(и)

  • Maryna Antoshko

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-3209.3.2020.220128

Ключові слова:

світоглядна система Китаю, музичне мистецтво, культурні традиції, китайська філософія.

Анотація

Мета роботи полягає у вивченні проблеми впливу філософських поглядів та традицій на музичну культуру Китаю. Методологія дослідження полягає у використанні історичного та біографічного методів у вивченні означеної тематики. Наукова новизна статті  полягає у дослідженні проблеми музичних традицій  Китаю, спираючись на філософські погляди  мислителів цієї країни. Було виокремлено історичні імена філософів, які вплинули на розвиток системи музичного мистецтва та освіти, що позначилось на формуванні культурних традиціях Китаю. Висновки. На основі вивчення засад філософської світоглядної системи Китаю виявили процеси розвитку країни та самобутню культуру. Проблема вивчення філософської системи стародавнього Китаю як підґрунтя виникнення музичної традиції цікавила багатьох науковців, серед яких виділяємо: Л.С.Васильєва, Ю.М. Градова, Хоу Цзяня, Д.Т Судзукі та інших,  адже здійснювала вплив на культурне життя країн Сходу. Це питання висвічувало філософські напрямки, на які спирались традиції Китаю: конфуціанство, даосизм та буддизм.  Питанням виховання та музичному мистецтву в Китаї приділялась особлива увага. Людина має бути етично вихованою, наділеною духовністю та правдивістю. Музичне виховання займало важливу роль у культурі Китаю, адже було носієм культури древніх китайців. Згідно філософії даосизму, музика мала сприяти емоційному стану людини та гармонійному поєднанню її з природою. Конфуцій наголошував на всебічному розвитку людини, при цьому роблячи акцент на моральність особистості. Це яскраво відобразили його твори: «Шицзін» («Книга пісень»), «Шу цзін» («Книга історії»), «Лунь юй» («Бесіди і висловлювання»). У ІІІ-VІ столітті на музичну культуру Китаю здійснювали вплив філософські тенденції, побудовані на лаосько-буддійському баченні. Музика відігравала роль вираження сутності буття. У VІ столітті з’являється музичний твір для музичного інструменту «ціня» композитора Цю Міня «Юланьпу» чи «Самотня Орхідея».  Світоглядна система стародавнього Китаю стала підґрунтям для виникнення музичних традицій у країнах Сходу.

Посилання

Vasilyev, L.S. (2000). Ancient China [Drevny Kitai]. M .: Science. T.2. (484p.) [in Russian].

Gradov Yu.N. (2004).The Silk Road and Three of My China (Memories and Letters) [Shelkovy put I tri moih Kitaia. Vospominania I pisma]. M .: Strategy. ( 304p.) [in Russian].

Grigorieva T.P. (1992). Tao and logo (meeting of cultures) [Dao i logos (zustrich kultur)].M .: Science .(423 p.) [in Russian].

Lun Yu . (1998). [comment, trans. with a whale. Zhou Xi]. M .: Oriental literature. (588 p) [in Russian].

Pleskachevskaya I. (2002). China: Essays on Modern and Traditional China [Podnebesnaia strana:ocherki o sovremennom I tradizionnom Kitae]. Minsk: “Soviet Belarus”. (248p) [in Belarus].

Pomerantseva L.E. (1967). Late Taoists about nature, society and art ("Hainainzzi" - 2nd century ) [Pozdnie daosi o prirode, obzestve I iskusstve (Huiannanzi 2 stoletie do n.e.)]. M .: Science. (404p.) [in Russian]

Suzuki D.T. (1993).The basis of Zen Buddhism [Osnova Dzen buddizma]. Bishkek. (156 p.) [in Russian].

Hou Jian. (2010).The artistic world of Chinese folk opera: [monograph / in Russian; scientific edition of Doctor of Cultural Studies VG Antonyuk] [Hudogniy svit kitayskoy narodnoi opery]. Lutsk: Firm "Tverdynia". (100 p.) [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Музичне мистецтво