ОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ ЛАТИНОАМЕРИКАНСЬКИХ НАЦІОНАЛЬНИХ КОМПОЗИТОРСЬКИХ ШКІЛ У ПОСТКОЛОНІАЛЬНИЙ ПЕРІОД
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.3.2020.220129Ключові слова:
музичне мистецтво Латинської Америки, музичний націоналізм, ацтекський ренесанс.Анотація
Мета статті — висвітлення особливостей формування національних композиторських шкіл країн Латинської Америки в контексті мистецьких течій ХІХ-ХХ століть. Методологія дослідження спирається на комплексний підхід із застосуванням системно-структурного, функціонального та компаративного методів, що дозволяє дослідити особливості формування національних композиторських шкіл Аргентини, Бразилії, Куби, Мексики в контексті європейського неофольклоризму та латиноамериканського музичного націоналізму ХІХ-ХХ століть. Наукова новизна полягає у висвітленні спільних для латиноамериканських країн принципів втілення музичного націоналізму в галузі музичного мислення, жанру, стилю, засобів музичної виразності (ладу, гармонії, ритму, тембрів та їх сполучень). Висновки. Осмислення композиторами Латинської Америки власного культурного спадку на основі європейського неофольклоризму спричинило формування ідеології духовного і художнього «націоналізму», втіленої як «негризм» на Кубі і в Бразилії, «індихенізм» в Аргентині, «ацтекський ренесанс» в Мексиці. Якщо на рівні засобів музичної виразності пошуки латиноамериканських композиторів в цілому були в річищі європейського неофольклоризму, то в галузі музичного мислення, стилю та жанру були зроблені відкриття, які уможливили кристалізацію специфічного латиноамериканського образу художнього і музичного мислення, а саме: вільне поєднання різних пластів власного фольклору, національного фольклору і європейських жанрів, вільне маніпулювання засобами різних європейських музичних епох.
Посилання
Dotsenko, V. (2010). History of Latin American music of XVI-XX centuries. Moscow: Music [in Russian].
Dotsenko, V. (1983). Carlos Chavez. In P. Pichugin (Ed.) Music of Latin America. (pp. 92-116). Moskow: Music [in Russian].
History of foreign music. XX century: textbook (2005). N. A. Gavrilova (Ed.)Moskow: Music [in Russian].
Carpenter, A. (1983). Latin America in music. In P. Pichugin (Ed.) Music of Latin America. (pp. 5-21). Moskow: Music [in Russian].
Kryazheva, I. (2004). National «soundsymbols» in the music of Alberto Ginastera (Argentina). Sketches of the History of Latin American Art. Part II. XIX-XX centuries. (pp. 249-258) Moskow: Music [in Russian].
Kryazheva, I. (1995). «His-Alien» in the Professional Music of Latin America.Musical Art of the 20th Century. Sat 9, Vol. 2. (pp. 38–49). Moskow: Music [in Russian].
Mayer-Serra, O. (1974). Silvestre Revueltas and the national character of Mexican music. In P. Pichugin (Ed.) Music of Latin America. (pp. 262-278). Moskow: Music [in Russian].
Maryse. V. (1977). Heitor Vila-Lobos. Leningrad: Music [in Russian].
Masol, L (2018). Аpproximately thematic plan for art lessons at 10(11) class (to the textbook L. Masol «Аrt»). Retrieved from: https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/navchalni-programi/navchalni-programi-dlya-10-11-klasiv [in Russian].
Art (profile level). Program for 10-11th grades of secondary schools. Retrieved from: https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/navchalni-programi/navchalni-programi-dlya-10-11-klasiv). [in Russian].
Pichugin, P. (1974). Brief essay on the history of Cuban music In P. Pichugin (Ed.) Music of Latin America. (pp. 15-76). Moskow: Music [in Russian].
Pichugin, P. (1961). Silvestre Revueltas and Mexican folklore. Soviet music, 5, 170-176. [in Russian]
Pichugin, Р. (1981). Еitor Villa-Lobos and Brazilian national musical culture. Culture of Brazil. (рр.101-122). Moskow: Music [in Russian].
Fedotovа, V. (1983). On the subject of the «Brazilian Bachianas» thematic by E. Villa-Lobos. In P. Pichugin (Ed.) Music of Latin America. (pp. 126-136). Moskow: Music [in Russian].
Fedotovа, V. (1987). Composers Latin America. Music of the twentieth century: Essays. In two parts. Part 2: 1917-1945, Vol. 5 (A). (pp. 294-334). Moscow: Music [in Russian].
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.