СЦЕНАРІЙ ЯК ЛІТЕРАТУРНА ОСНОВА ТЕАТРАЛІЗОВАНИХ ФОРМ В ЕСТРАДНОМУ МИСТЕЦТВІ

Автор(и)

  • Olekciy Starshoy

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-3209.2.2020.220613

Ключові слова:

літературний сценарій, естрадне мистецтво, театралізовані форми, сценарист, сценарний план, сценарний хід, кульмінація.

Анотація

Мета роботи – дослідження специфічних особливостей сценарію як літературної основи театралізованих форм у естрадному мистецтві, окреслити класифікацію сценаріїв, виявити особливості їх композиційної структури, етапів розробки. Методологія дослідження полягає у застосуванні системного, функціонального, мистецтвознавчого, порівняльного та аналітичного методів дослідження творчої роботи фахівця над літературним сценарієм як комплексною, синтезуючою основою театралізованої форми; у проведенні аналізу основних етапів створення сценарію театралізованих естрадних форм; у розгляді видів сценаріїв, побудови їх літературного матеріалу, принципу класифікації, основних компонентів запису та прийомів втілення. Наукова новизна дослідження полягає у систематизації основних критеріїв роботи над літературним сценарієм театралізованих у естрадному мистецтві, концептуальності всіх складових літературно-сценарної роботи та у проведенні класифікації сценаріїв за складністю матеріалу; за тематикою і змістом; за засобами ідейно-емоційної виразності. Висновки. У результаті проведеного дослідження встановлено, що літературний сценарій – це необхідна основа будь-якої театралізованої форми у естрадному мистецтві, яка будується за всіма законами театрального мистецтва. У  ході роботи над сценарієм необхідно дотримуватися послідовної схеми виконання дій, креативності у розробці сценарного ходу та підборі матеріалів, адже сценарна майстерність потребує відповідних знань всієї технології створення літературного сценарію театралізованого дійства: ідейно-тематичної основи, композиційної структури, специфіки сценарного ходу, видів даних художніх творів та компонентів запису. Вагому роль відіграє особисте світосприйняття, професійні навички та вміння.

Посилання

Baranichenko, P.O. (2016). Classical drama in pop art. Scientific notes of Ternopil National Pedagogical University named after V. Hnatiuk. Series: Art History, 1 (Issue 34), 130-137 [in Ukrainian].

Baranichenko, P.O. (2015). Problems of using the method of "brainstorming" as an interactive tool in creating a script. Scientific notes of Ternopil National Pedagogical University named after V. Hnatiuk. Series: Art History, 1, 138-144 [in Ukrainian].

Baranichenko, P.O. (2016). Modern scripting technologies. Current issues of history, theory and practice of art culture, XXXVII, 227-235 [in Ukrainian].

Donchenko, N.P. (2016). The role of the etude form in the professional training of a stage art specialist and in the work of a pop artist. Bulletin of the National Academy of Management of Culture and Arts, 4, 70–74 [in Ukrainian].

Donchenko, N.P. (2016). The creative process of creating a literary script of various theatrical forms. Current issues of history, theory and practice of art culture, XXXVII, 174-181 [in Ukrainian].

Kripchuk, M.V. (2016). Problems of forming the director's idea of a modern variety show. Scientific notes of Ternopil National Pedagogical University named after V. Hnatiuk. Series: Art History, 2 (Issue 35), 198-204 [in Ukrainian].

Kripchuk, M.V. (2015). Stage sketch as a form of creating a modern variety show. Art notes, 28, 222-228 [in Ukrainian].

Melnyk, М.М. (2018). Improvisation as one of the most important aspects of the professional skill of a pop artist. Bulletin of KNUKiM. Art History Series, 39, 51-57 [in Ukrainian].

Melnyk, М.М. (2012). Masters of stage art about the essence of concert action on the stage. Actual problems of history, theory and practice of art culture: coll. Science. wash. K.: Millennium, 28, 260–270 [in Ukrainian].

Melnyk, М.М. (2012). Word - the main artistic means of ideological and emotional expression of theatrical thematic concerts Actual problems of history, theory and practice of art culture: coll. Science. etc. Kyiv: Millennium, 29, 358-364 [in Ukrainian].

Plakhotnyuk, V.G. (2014). Tendencies of formation of variety synthesis of arts. Ukrainian culture: past, present, ways of development, 20 (1), 265-270 [in Ukrainian].

Chuprina, B.V. (2015). Psychological features of scriptwriting. Scientific Bulletin of the Kherson State. un-tu. Series: Psychological Sciences: Coll. Science. wash. Kherson: Helvetica Publishing House, 2, 1, 117-121 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Сценічне мистецтво