Зарубіжний досвід комерціалізації графіті: від заперечення – до співпраці

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-3209.3.2022.266072

Анотація

Метою роботи є осмислення процесу комерціалізації графіті в країнах Європи та США, визначення специфіки взаємодії графіті-художників з рекламною індустрією та приватними компаніями. Методологія дослідження передбачає використання аксіологічного, семіотичного, компаративного аналізу, герменевтичної інтерпретації на основі міждисциплінарного – культурологічного та мистецтвознавчого підходів. Зазначений методологічний інструментарій дав змогу з’ясувати особливості включення графіті до комерційної сфери та ставлення графіті-художників до означеного явища. Наукова новизна роботи полягає у виявленні динаміки включення графіті до комерційного виміру мистецтва, визначенні класифікації поведінкових патернів у ставленні райтерів до «монетизації» їх творчості. Висновки. У європейських країнах та США графіті подолало бар’єр ворожнечі із суспільством й ототожнення з бунтарським виявом маргіналізованих груп та набуло ознак легітимізованої форми мистецтва, парадоксально не втративши при цьому романтизованої злочинної автентичності, що зробила його комерційно затребуваним об’єктом творчості. Взаємодія графіті-райтерів з комерційним виміром мистецтва зазнала змін. Основними поведінковими патернами в ставленні райтерів до комерціалізації графіті є негативні, інтегративні та нейтральні, відповідність до яких визначається ступенем взаємодії з представниками бізнесу та владних структур.

Ключові слова: вуличне мистецтво, графіті, комерціалізація, графіті-райтер, реклама, компанія.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-10-31

Номер

Розділ

Культурологія