Символістський живопис Михайла Сапожникова: від задуму – до втілення

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-3209.3.2022.266095

Анотація

Мета статті полягає у виявленні особливостей і закономірностей творчого методу художника М. І. Сапожникова та у зв’язку із цим у визначенні ролі робіт реалістичного спрямування в символістському живописі митця. Методологія дослідження полягає в застосуванні системно-аналітичного, формально-стилістичного та семіотико-семантичного методів і підходів, що дало змогу якісно розглянути означену проблематику та сформулювати аргументовані висновки. Наукова новизна роботи полягає в систематизації ключових засад авторського творчого методу видатного українського художника Михайла Сапожникова, виявленні магістральних принципів формотворення в його символістських картинах та з’ясуванні ролі натурного живописного матеріалу. Висновки. Проаналізована в дослідженні низка творів засвідчила принципи, за якими художник намагається вибудувати свою персональну систему формотворення. За результатами поточної наукової розвідки виокремлено три концептуальні варіанти трансформації натурного матеріалу реалістичного спрямування в символістську образну конструкцію. Засвідчено важливість робіт реалістичного спрямування. Представлені допоміжні роботи: пленерні етюди та натурні замальовки – наочно продемонстрували, що саме напрацьований реалістичний натурний матеріал є тією точкою відліку, що спонукала творчу уяву М. І. Сапожникова.

Ключові слова: Михайло Сапожников, символізм, живопис, творчий метод, формотворення.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-10-31

Номер

Розділ

Образотворче мистецтво, декоративне мистецтво, реставрація