Символістський живопис Михайла Сапожникова: від задуму – до втілення
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.3.2022.266095Анотація
Мета статті полягає у виявленні особливостей і закономірностей творчого методу художника М. І. Сапожникова та у зв’язку із цим у визначенні ролі робіт реалістичного спрямування в символістському живописі митця. Методологія дослідження полягає в застосуванні системно-аналітичного, формально-стилістичного та семіотико-семантичного методів і підходів, що дало змогу якісно розглянути означену проблематику та сформулювати аргументовані висновки. Наукова новизна роботи полягає в систематизації ключових засад авторського творчого методу видатного українського художника Михайла Сапожникова, виявленні магістральних принципів формотворення в його символістських картинах та з’ясуванні ролі натурного живописного матеріалу. Висновки. Проаналізована в дослідженні низка творів засвідчила принципи, за якими художник намагається вибудувати свою персональну систему формотворення. За результатами поточної наукової розвідки виокремлено три концептуальні варіанти трансформації натурного матеріалу реалістичного спрямування в символістську образну конструкцію. Засвідчено важливість робіт реалістичного спрямування. Представлені допоміжні роботи: пленерні етюди та натурні замальовки – наочно продемонстрували, що саме напрацьований реалістичний натурний матеріал є тією точкою відліку, що спонукала творчу уяву М. І. Сапожникова.
Ключові слова: Михайло Сапожников, символізм, живопис, творчий метод, формотворення.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License International CC-BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.