ХОРЕОГРАФІЧНА КУЛЬТУРА УКРАЇНИ І ТВОРЧІСТЬ РАДУ ПОКЛІТАРУ В ТЕОРЕТИЧНОМУ ДИСКУРСІ

Автор(и)

  • Світлана Садовенко

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-3209.2.2023.286886

Анотація

Метою роботи є вивчення української хореографічної культури у царині теоретичних напрацювань з акцентами на творчості Раду Поклітару та його театру. Методологія дослідження ґрунтується на застосуванні загальнонаукових методів, а саме: системного аналізу, що уможливило проведення аналітичного розгляду проблем сучасної хореографії й дослідження вкладу українських балетмейстерів у процес становлення і розвитку хореографічної культури і мистецтва в Україні. Обрис часових вимірів, обґрунтування внутрішніх співвідношень та трансформацій розвитку сучасної хореографії потребували використання порівняльно-історичного й хронологічного методів. Метод структурно-функціонального аналізу надав можливість виявити специфічні аспекти функціонування сучасного танцю у просторі культури. Компаративний аналіз застосовано для обґрунтування змін у класичному мистецтві танцю та визначенні пріоритетності традицій чи новацій. Культурологічний підхід – для аналізу окресленого процесу, визначення його ролі у загальному культурно-мистецтвознавчому процесі. Наукова новизна полягає у герменевтичному осмисленні й узагальненні вагомого  внеску українських митців у розвиток хореографічної культури і мистецтва, зокрема, сучасного танцю, на прикладі творчості Раду Поклітару та доведенні, що українська хореографічна культура і мистецтво корелюються зі світовими процесами, детермінуючись культурними й соціальними факторами. Висновки. На основі проведеного науково-теоретичного аналізу визначено, що українська хореографічна культура активно вивчається в теоретичній площині хореографами (О. Гресь, Є. Коваленко, А. Король, М. Коростильова, А. Підлипська, О. Плахотнюк, М. Погребняк, Д. Шариков, Є. Яніна-Ледовська та ін.) й мистецтвознавцями (О. Афоніна, І. Горбунова, І. Драч, О. Зав’ялова, Г. Полянська, Ю. Станішевський, О. Чепалов та ін.). Основними напрямами досліджень науковців є танець модерн, постмодернова естетика, яка впливає на розвиток думки хореографів, звернення до переосмислення класики. Підтвердженням цьому стала творча діяльність видатного представника хореографічної культури і мистецтва Раду Поклітару. Його балети розглянуто в науковому дискурсі модерного танцю, сучасної хореографії в Україні та світі з точки зору вкладу у цей процес та розвитку хореографічного мистецтва і культури.

Ключові слова: хореографія, танець, балет, театр, сценічне мистецтво, постмодернізм, хореографічна культура, Раду Поклітару.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-09-03

Номер

Розділ

Хореографія