ХОРЕОГРАФІЧНА КУЛЬТУРА УКРАЇНИ І ТВОРЧІСТЬ РАДУ ПОКЛІТАРУ В ТЕОРЕТИЧНОМУ ДИСКУРСІ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.2.2023.286886Анотація
Метою роботи є вивчення української хореографічної культури у царині теоретичних напрацювань з акцентами на творчості Раду Поклітару та його театру. Методологія дослідження ґрунтується на застосуванні загальнонаукових методів, а саме: системного аналізу, що уможливило проведення аналітичного розгляду проблем сучасної хореографії й дослідження вкладу українських балетмейстерів у процес становлення і розвитку хореографічної культури і мистецтва в Україні. Обрис часових вимірів, обґрунтування внутрішніх співвідношень та трансформацій розвитку сучасної хореографії потребували використання порівняльно-історичного й хронологічного методів. Метод структурно-функціонального аналізу надав можливість виявити специфічні аспекти функціонування сучасного танцю у просторі культури. Компаративний аналіз застосовано для обґрунтування змін у класичному мистецтві танцю та визначенні пріоритетності традицій чи новацій. Культурологічний підхід – для аналізу окресленого процесу, визначення його ролі у загальному культурно-мистецтвознавчому процесі. Наукова новизна полягає у герменевтичному осмисленні й узагальненні вагомого внеску українських митців у розвиток хореографічної культури і мистецтва, зокрема, сучасного танцю, на прикладі творчості Раду Поклітару та доведенні, що українська хореографічна культура і мистецтво корелюються зі світовими процесами, детермінуючись культурними й соціальними факторами. Висновки. На основі проведеного науково-теоретичного аналізу визначено, що українська хореографічна культура активно вивчається в теоретичній площині хореографами (О. Гресь, Є. Коваленко, А. Король, М. Коростильова, А. Підлипська, О. Плахотнюк, М. Погребняк, Д. Шариков, Є. Яніна-Ледовська та ін.) й мистецтвознавцями (О. Афоніна, І. Горбунова, І. Драч, О. Зав’ялова, Г. Полянська, Ю. Станішевський, О. Чепалов та ін.). Основними напрямами досліджень науковців є танець модерн, постмодернова естетика, яка впливає на розвиток думки хореографів, звернення до переосмислення класики. Підтвердженням цьому стала творча діяльність видатного представника хореографічної культури і мистецтва Раду Поклітару. Його балети розглянуто в науковому дискурсі модерного танцю, сучасної хореографії в Україні та світі з точки зору вкладу у цей процес та розвитку хореографічного мистецтва і культури.
Ключові слова: хореографія, танець, балет, театр, сценічне мистецтво, постмодернізм, хореографічна культура, Раду Поклітару.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.