СЦЕНІЧНА ЄДНІСТЬ ПЛАСТИЧНОЇ КОНЦЕПЦІЇ СЦЕНОГРАФІЇ Д. ЛІДЕРА ТА ТЕАТРАЛЬНОЇ РЕЖИСУРИ С. ДАНЧЕНКА
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.2.2023.286909Анотація
Мета роботи. Висвітлити сценічну єдність пластичної концепції сценографії Д. Лідера та театральної режисури С. Данченка, охарактеризувати оригінальну концепцію образу вистав, їх унікум художнього рішення. Методологія дослідження полягає у застосуванні функціонально-типологічного методу для розгляду сценографічної діяльності Д. Лідера як новаторської форми художньої творчості в контексті формування та становлення напрямку дієвої сценографії, а також оцінки її значення в розвитку сценографічної лексики Національного академічного драматичного театру імені Івана Франка; мистецтвознавчого методу для аналізу сценографічного вирішення вистав режисера С. Данченка та виявлення основних умов і принципів сценографічних рішень, композиційних прийомів та компонентів сценографії Д. Лідера, а також визначення їх впливу на художній образ постановок; аксіоматичного методу для розгляду світоглядних прерогатив Данила Лідера в контексті особливостей формування його філософії та художньо-естетичної позиції як майстра дієвої сценографії. Новизна дослідження. Комплексно досліджено сценічну єдність пластичної концепції сценографії Д. Лідера та театральної режисури С. Данченка в контексті формування та розвитку сценографії Національного академічного драматичного театру імені Івана Франка. Висновки. Сценографія Д. Лідера, як філософа театру, не керується жодними предписаними правилами, і про неї неможливо судити за допомогою визначального судження, шляхом накладання до його сценографічної лексики певних вже відомих категорій. Створені майстром декорації засвідчують новаторську форму піднесеного, що дозволяє набути творчу енергію – Д. Лідер прагнув подолати диктат чуттєвого сприйняття дійсності з метою відображення сутнісних, прихованих характеристик буття. Асоціативний зв’язок та проведення паралелей між актуальними проблемами сьогодення і проблематикою літературного твору як підґрунтя глибинних філософсько-естетичних роздумів, запроваджені Д. Лідером – основа українського сценографічного мистецтва ХХІ ст.
Ключові слова: Данило Лідер, Сергій Данченко, режисер, театр, сценографія.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License International CC-BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.