СЦЕНІЧНА ЄДНІСТЬ ПЛАСТИЧНОЇ КОНЦЕПЦІЇ СЦЕНОГРАФІЇ Д. ЛІДЕРА ТА ТЕАТРАЛЬНОЇ РЕЖИСУРИ С. ДАНЧЕНКА
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.2.2023.286909Анотація
Мета роботи. Висвітлити сценічну єдність пластичної концепції сценографії Д. Лідера та театральної режисури С. Данченка, охарактеризувати оригінальну концепцію образу вистав, їх унікум художнього рішення. Методологія дослідження полягає у застосуванні функціонально-типологічного методу для розгляду сценографічної діяльності Д. Лідера як новаторської форми художньої творчості в контексті формування та становлення напрямку дієвої сценографії, а також оцінки її значення в розвитку сценографічної лексики Національного академічного драматичного театру імені Івана Франка; мистецтвознавчого методу для аналізу сценографічного вирішення вистав режисера С. Данченка та виявлення основних умов і принципів сценографічних рішень, композиційних прийомів та компонентів сценографії Д. Лідера, а також визначення їх впливу на художній образ постановок; аксіоматичного методу для розгляду світоглядних прерогатив Данила Лідера в контексті особливостей формування його філософії та художньо-естетичної позиції як майстра дієвої сценографії. Новизна дослідження. Комплексно досліджено сценічну єдність пластичної концепції сценографії Д. Лідера та театральної режисури С. Данченка в контексті формування та розвитку сценографії Національного академічного драматичного театру імені Івана Франка. Висновки. Сценографія Д. Лідера, як філософа театру, не керується жодними предписаними правилами, і про неї неможливо судити за допомогою визначального судження, шляхом накладання до його сценографічної лексики певних вже відомих категорій. Створені майстром декорації засвідчують новаторську форму піднесеного, що дозволяє набути творчу енергію – Д. Лідер прагнув подолати диктат чуттєвого сприйняття дійсності з метою відображення сутнісних, прихованих характеристик буття. Асоціативний зв’язок та проведення паралелей між актуальними проблемами сьогодення і проблематикою літературного твору як підґрунтя глибинних філософсько-естетичних роздумів, запроваджені Д. Лідером – основа українського сценографічного мистецтва ХХІ ст.
Ключові слова: Данило Лідер, Сергій Данченко, режисер, театр, сценографія.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.