ВІЗУАЛЬНІ КОМУНІКАТИВНІ ПРАКТИКИ В КОНТЕКСТІ РОЗВИТКУ КРЕАТИВНИХ ІНДУСТРІЙ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.3.2023.289769Анотація
Мета статті – дослідити візуальні комунікативні практики в контексті розвитку креативних індустрій та виявити взаємообумовленість їх розвитку. Методологія дослідження передбачає використання сукупності методів: аналітичного, синтетичного, культурологічного, семантичного, що дозволить комплексно розглянути означену проблематику й отримати обґрунтовані результати дослідження. Наукова новизна полягає в системному узагальненні формування сучасної комунікації на основі переважаючого візуального чинника та виявити взаємозумовленість з тенденціями нарощування розвитку сфери креативних індустрій, а також виявленні характерного семантичного поля як фактора ретрансляції знаково-символічних культурних кодів та відповідних меседжів. Висновки. Технологічні можливості сучасного інформаційного середовища та візуальні комунікативні практики надають широкі можливості застосування і творення візуальних образів і сенсів, не лише репрезентуючи об’єктивну реальність, але й забезпечуючи комунікативні потреби, формують окремий простір інформаційно-комунікативного культурного середовища, здатного транслювати ідеї, сенси та цінності культури з переважанням візуального компоненту. Комунікативні стратегії креативних індустрій переважно зорієнтовані на візуальне сприйняття, мають власне знаково-смислове навантаження, є способом осмислення актуальних подій і явищ соціокультурного буття та слугують засобом поширення відповідних креативних наративів та ідей.
Ключові слова: візуальні культура, візуальні комунікативні практики, креативні індустрії, знаково-символічне поле, інформаційно-комунікативне середовище, культурні коди, меседжі, міжкультурний обмін.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License International CC-BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.