ВІЗУАЛЬНІ КОМУНІКАТИВНІ ПРАКТИКИ В КОНТЕКСТІ РОЗВИТКУ КРЕАТИВНИХ ІНДУСТРІЙ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.3.2023.289769Анотація
Мета статті – дослідити візуальні комунікативні практики в контексті розвитку креативних індустрій та виявити взаємообумовленість їх розвитку. Методологія дослідження передбачає використання сукупності методів: аналітичного, синтетичного, культурологічного, семантичного, що дозволить комплексно розглянути означену проблематику й отримати обґрунтовані результати дослідження. Наукова новизна полягає в системному узагальненні формування сучасної комунікації на основі переважаючого візуального чинника та виявити взаємозумовленість з тенденціями нарощування розвитку сфери креативних індустрій, а також виявленні характерного семантичного поля як фактора ретрансляції знаково-символічних культурних кодів та відповідних меседжів. Висновки. Технологічні можливості сучасного інформаційного середовища та візуальні комунікативні практики надають широкі можливості застосування і творення візуальних образів і сенсів, не лише репрезентуючи об’єктивну реальність, але й забезпечуючи комунікативні потреби, формують окремий простір інформаційно-комунікативного культурного середовища, здатного транслювати ідеї, сенси та цінності культури з переважанням візуального компоненту. Комунікативні стратегії креативних індустрій переважно зорієнтовані на візуальне сприйняття, мають власне знаково-смислове навантаження, є способом осмислення актуальних подій і явищ соціокультурного буття та слугують засобом поширення відповідних креативних наративів та ідей.
Ключові слова: візуальні культура, візуальні комунікативні практики, креативні індустрії, знаково-символічне поле, інформаційно-комунікативне середовище, культурні коди, меседжі, міжкультурний обмін.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.