СОЦІАЛЬНІ МЕРЕЖІ ЯК ЧИННИК ФОРМУВАННЯ КУЛЬТУРНИХ ЦІННОСТЕЙ І НОРМ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.3.2023.289783Анотація
Мета статті – розкрити сутність взаємовпливу соціальних мереж та культурних цінностей і норм. Методологія дослідження ґрунтується на застосуванні загальнонаукових методів системного аналізу, а також теорії соціальних мереж; для з’ясування сутності взаємовпливу соціальних мереж і культурних цінностей і норм використано метод логічної реконструкції. Наукова новизна отриманих результатів полягає в комплексному аналізі специфіки прояву взаємовпливу соціальних мереж та культурних цінностей і норм. Висновки. Зазначено, що за мережевим принципом побудований увесь сучасний світовий соціокультурний простір, а в суспільстві домінують різні мережеві структури, поширення яких зумовлено розвитком цифрових технологій, поява яких, відповідно, зумовлена потребами суспільства і людей долати простори та різні обмеження у спілкуванні та отриманні інформації. При цьому свій власний культурний вимір притаманний кожній мережевій структурі. Соціальні мережі характеризуються доступністю, глобальністю, наявністю зворотного зв’язку, що свідчить про їхній конструктивний потенціал у сучасному соціокультурному просторі. Акцентовано, що вплив соціальних мереж на культуру є очевидним: соціальні мережі не лише змінили те, як люди взаємодіють один з одним, вибудовують стосунки, споживають інформацію та приймають рішення, а й визначили взаємовплив соціальних мереж та культури. Підсумовано, що в сучасному суспільстві соціальні мережі є механізмом збереження і водночас трансляції культурних цінностей і норм, а також консолідації, самоорганізації і культурної ідентифікації соціальних груп. Соціальні мережі змінюють культурні цінності і норми, що виявляється в міжкультурному та міжнародному спілкуванні, способі взаємодії людей один з одним; особливостях сприйняття себе та своїх стосунки з іншими. Водночас культурні цінності впливають на соціальні мережі, диктуючи їм необхідність дотримання певних суспільних норм.
Ключові слова: соціальні мережі, мережеві структури, цифрові технології, культурні цінності, культурні норми.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License International CC-BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.