СОЦІАЛЬНІ МЕРЕЖІ ЯК ЧИННИК ФОРМУВАННЯ КУЛЬТУРНИХ ЦІННОСТЕЙ І НОРМ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.3.2023.289783Анотація
Мета статті – розкрити сутність взаємовпливу соціальних мереж та культурних цінностей і норм. Методологія дослідження ґрунтується на застосуванні загальнонаукових методів системного аналізу, а також теорії соціальних мереж; для з’ясування сутності взаємовпливу соціальних мереж і культурних цінностей і норм використано метод логічної реконструкції. Наукова новизна отриманих результатів полягає в комплексному аналізі специфіки прояву взаємовпливу соціальних мереж та культурних цінностей і норм. Висновки. Зазначено, що за мережевим принципом побудований увесь сучасний світовий соціокультурний простір, а в суспільстві домінують різні мережеві структури, поширення яких зумовлено розвитком цифрових технологій, поява яких, відповідно, зумовлена потребами суспільства і людей долати простори та різні обмеження у спілкуванні та отриманні інформації. При цьому свій власний культурний вимір притаманний кожній мережевій структурі. Соціальні мережі характеризуються доступністю, глобальністю, наявністю зворотного зв’язку, що свідчить про їхній конструктивний потенціал у сучасному соціокультурному просторі. Акцентовано, що вплив соціальних мереж на культуру є очевидним: соціальні мережі не лише змінили те, як люди взаємодіють один з одним, вибудовують стосунки, споживають інформацію та приймають рішення, а й визначили взаємовплив соціальних мереж та культури. Підсумовано, що в сучасному суспільстві соціальні мережі є механізмом збереження і водночас трансляції культурних цінностей і норм, а також консолідації, самоорганізації і культурної ідентифікації соціальних груп. Соціальні мережі змінюють культурні цінності і норми, що виявляється в міжкультурному та міжнародному спілкуванні, способі взаємодії людей один з одним; особливостях сприйняття себе та своїх стосунки з іншими. Водночас культурні цінності впливають на соціальні мережі, диктуючи їм необхідність дотримання певних суспільних норм.
Ключові слова: соціальні мережі, мережеві структури, цифрові технології, культурні цінності, культурні норми.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.