ТВОРИ ЖИВОПИСУ МИКОЛИ ГЛУЩЕНКА 1940–1970-Х РОКІВ З КОЛЕКЦІЇ ДНІПРОВСЬКОГО ХУДОЖНЬОГО МУЗЕЮ: ДО ПИТАНЬ ПЕРІОДИЗАЦІЇ ТА ПЕРЕАТРИБУЦІЇ

Автор(и)

  • Олена Капшукова

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-3209.1.2024.302080

Анотація

Метою роботи є впровадження в науковий обіг запропонованих часових меж і назв періодів творчого шляху художника Миколи Петровича Глущенка (1901–1977), на основі аналізу загальновідомих фактів його життя й творчості та дослідження мистецької спадщини художника з колекції Дніпровського художнього музею 1940–1970-х років. Методологія дослідження ґрунтується на методах художньо-стилістичного та компаративного аналізу живописних творів Миколи Глущенка, розглянутих в історико-мистецькому та культурно-історичному аспектах. Наукова новизна розвідки полягає в науковому визначенні періодів творчості М.П. Глущенка 1940–1970-х років на основі дослідження колекції Дніпровського художнього музею та додаткової атрибуції окремих творів живопису згідно із запропонованими етапами. Висновки. На підставі проведеного аналізу живописних творів Миколи Глущенка з колекції Дніпровського художнього музею і вивчення облікової фондової документації закладу, з огляду на біографічні та автобіографічні відомості, враховуючи суспільно-політичний та історико-культурний контекст, ми запропонували уточнену періодизацію творчості митця. Розподіл творчих етапів М.П. Глущенка на детальніші періоди дасть змогу ретельніше й глибше проаналізувати доступну на сьогодні творчу спадщину художника. На прикладі колекції Дніпровського художнього музею зробили висновок, що певна кількість робіт у музейних колекціях України потребує додаткової атрибуції. Окрім того, творча спадщина видатного українського художника Миколи Петровича Глущенка дотепер залишається недостатньо вивченою та потребує комплексного дослідження.

 

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-04-16

Номер

Розділ

Образотворче мистецтво, декоративне мистецтво, реставрація