РОЛЬ МАСОВОЇ КУЛЬТУРИ В ПОЛІКУЛЬТУРНІЙ ОСВІТІ КАНАДИ

Автор(и)

  • Ivan Bakhov Міжрегіональна Академія управління персоналом, Україна
  • Nikolay Holovaty Міжрегіональна Академія управління персоналом,

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-3209.1.2019.166511

Ключові слова:

освіта, масова культура, суспільна згуртованість, безперервна освіта, полікультурна Канада

Анотація

Мета роботи – дослідити феномен масової культури та його вплив на формування свідомості молоді й на полікультурну освіту в сучасній Канаді. Методологія дослідження ґрунтується на застосуванні компаративного та аналітичного методів дослідження феномену масової культури та спроби його залучення до освітнього процесу багатонаціонального та багатокультурного суспільства на прикладі Канади. Наукова новизна полягає в аналізі концептуальних та емпіричних досліджень сучасних вітчизняних та канадських авторів щодо впливу масової культури на освітній процес, які не знайшли висвітлення в українському інформаційному середовищі. Висновки. У статті показано, що масова культура може мати більший потенціал для сприяння процесам досягнення й зміцнення миру; доводиться, що розумне використання масової культури на сайтах і в процесах безперервної освіти, а саме в школах, на роботі і в соціальних мережах, може виявитися дуже дійовим у зміцненні суспільної злагоди в канадських полікультурних умовах; пропонуються деякі конкретні способи спільного користування й обміну елементами масової культури у різноманітних системах безперервної освіти. Зазначається, що оскільки  масові культури багаті на демократичні й егалітаристські елементи в порівнянні з іншими формами культур, активне їх використання у різноманітних освітніх умовах могло б чималою мірою сприяти побудові полікультурного й згуртованого канадського суспільства.

Біографії авторів

Ivan Bakhov, Міжрегіональна Академія управління персоналом

доктор педагогічних наук, доцент, завідувач кафедри іноземної філології та перекладу

Nikolay Holovaty, Міжрегіональна Академія управління персоналом

доктор політичних наук, професор, завідувач кафедри філософії і політології

Посилання

Денисюк Ж. З. Феномен гламуру масової культури як засіб конструювання уявних ідентичностей. Міжнародний вісник: культурологія, філологія, музикознавство. Вип. І(6), 2016. C. 26-31.

Литовченко І. В., Іванова Ю. С. Трансформація масової культури в умовах інформатизації. Грані, Sociology. № 5 (109) 2014. C. 80-85

Мельниченко А. А., Савицька С. В. Масова культура як елемент сучасного виховного простору. Вісник НТУУ «Київський політехнічний інститут» Філослофія. Психологія. Педагогіка. 2006. № 3. С. 37-42

Орлова Э.А. Динамика культуры и целеполагающая активность человека. Морфология культуры. Структура и динамика. Москва: Аспект-Пресс, 1994.

Тормахова А. М. Глобалізація та транскультурація у музичній культурі XX-XXI ст. Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв. 2018. №2 С. 134-138.

Устименко-Косоріч О. А. Масова та елітарна культура: проблеми взаємодії : навч. посіб. для студ. зі спец. 8.02020401 „Музичне мистецтво” / О. А. Устименко-Косоріч . Умань : ФОП Жовтий О. О., 2015. 175 с.

Флиер Л. Я. Массовая культура и ее социальные функции. Общественные науки и современность. 1998. № 6. С. 138-148.

Aslan, R. (2014). Keynote speech at NCCM Gala 2014 – beyond fear: Defining ourselves with Dr. Reza Aslan. National Council of Canadian Muslim. Toronto, ON. Canada.

Bakhov, I. S. (2015). Historical dimension to the formation of multicultural education of Canada. Pedagogika. Vol. 117 Issue 1, p. 7-15. DOI: 10.15823/p.2015.063

Bhatt, M. (2013, June 17). Understanding Canadian pop culture can help your integration process. Canadian Immigrant. Retrieved from http://canadianimmigrant.ca

Durkheim, E. (1956). Education: Its nature and its role, (Reprinted with the permission of Free Press), (D. Hserwood Trans.). In H. Lauder, P. Brown, J. Dillabough & A. H. Halsey (Eds.) (2006). Education, globalization and social change, (pp.76–87). Oxford, UK: Oxford University Press.

Ghosh, R. (2002). Redefining multicultural education (2nd ed.). Toronto, CA: Nelson Thomson Learning. 232 p.

Green, A., Preston, J. & Janmaat, G. J (2006). Education, equality and social cohesion: A comparative analysis, Houndmills, Basingstoke, UK: Palgrave Macmillan. 186 p. DOI: 10.1057/9780230207455

Jones, A. (2013). High culture versus pop culture: Which is best for engaging students? The Guardian. http://www.theguardian.com

Hammer, M. (2012). The Intercultural development inventory: A new frontier in assessment and development of intercultural competence. In M. Vande Berg, R.M. Paige & K.H. Lou (Eds.), Student learning abroad (pp. 115-136). Sterling, VA: Stylus Publishing.

Leblanc, D. (2013, September, 6). Marois blasts multiculturalism in defence of 'values' charter. The Globe and Mail. Retrieved from http://www.theglobeandmail.com

Nussbaum, M. (1997). Cultivating humanity: A classical difference of reform in liberal education. Cambridge, Mass/London: Harvard University Press. – 328 p.

Ramsbotham, O., Woodhouse, T. & Miall, H. (2011). Contemporary conflict resolution (3rd ed.). Cambridge, UK: Polity. – 480 p.

Reynolds, W. M. (2013). Iron man democracy: Militainment and democratic posibilities. In A. Abdi & P. R. Carr (Eds.), Educating for democratic consciousness: Counter hegemonic possibilities (pp. 206-218). New York, NY: Peter Lang.

Scruton, R. (2005). Modern culture. New York, NY: Scruton. – 126p.

Weaver, J. A. (2005). Popular culture primer. New York, NY: Peter Lang.

Young, P. & Adler, S. (2000). Cultural foundations of education (3rd ed.), Columbus, OH: Merrill Prentice Hall.

Deny`syuk Zh. Z. Fenomen glamuru masovoyi kul`tury` yak zasib konstruyuvannya uyavny`x identy`chnostej. Mizhnarodny`j visny`k: kul`turologiya, filologiya, muzy`koznavstvo. Vy`p. I(6), 2016. s. 26-31. [In Ukrainian]

Ly`tovchenko I.V., Ivanova Yu.S. Transformaciya masovoyi kul`tury` v umovax informaty`zaciyi. Grani, Sociology. # 5 (109) traven` 2014 s. 80-85 [In Ukrainian]

Mel`ny`chenko A.A., Savy`cz`ka S.V. Masova kul`tura yak element suchasnogo vy`xovnogo prostoru. Visny`k NTUU «Ky`yivs`ky`j politexnichny`j insty`tut» Filoslofiya. Psy`xologiya. Pedagogika. 2006, # 3. S. 37-42 [In Ukrainian]

Orlova Ye.A. Dinamika kultury i tselepolagayushchaya aktivnost cheloveka // Morfologiya kultury: struktura i dinamika. M., 1994. [In Russian]

Tormaxova A. M. Globalizaciya ta transkul`turaciya u muzy`chnij kul`turi XX-XXI st. Visny`k Nacional`noyi akademiyi kerivny`x kadriv kul`tury` i my`stecztv. #2 2018. S. 134-138 [In Ukrainian]

Usty`menko-Kosorich, O. A. Masova ta elitarna kul`tura: problemy` vzayemodiyi : navch. posib. dlya stud. zi specz. 8.02020401 „Muzy`chne my`stecztvo” / O. A. Usty`menko-Kosorich . – Uman` : FOP Zhovty`j O. O., 2015. – 175 s. [In Ukrainian]

Flier L.Ya. Massovaya kultura i ee sotsialnye funktsii // Obshchestvennye nauki i sovremennost. - 1998. - № 6. - S. 138-148. [In Russian]

Aslan, R. (2014). Keynote speech at NCCM Gala 2014 – beyond fear: Defining ourselves with Dr. Reza Aslan. National Council of Canadian Muslim. Toronto, ON. Canada. [In English]

Bakhov, I. S. (2015). Historical dimension to the formation of multicultural education of Canada. Pedagogika. Vol. 117 Issue 1. DOI: 10.15823/p.2015.063 [In English]

Bhatt, M. (2013, June 17). Understanding Canadian pop culture can help your integration process. Canadian Immigrant. Retrieved from http://canadianimmigrant.ca [in English].

Durkheim, E. (1956). Education: Its nature and its role, (Reprinted with the permission of Free Press), (D. Hserwood Trans.). In H. Lauder, P. Brown, J. Dillabough & A. H. Halsey (Eds.) (2006). Education, globalization and social change, (pp.76–87). Oxford, UK: Oxford University Press. [In English]

Ghosh, R. (2002). Redefining multicultural education (2nd ed.). Toronto, CA: Nelson Thomson Learning. [In English]

Green, A., Preston, J. & Janmaat, G. J (2006). Education, equality and social cohesion: A comparative analysis, Houndmills, Basingstoke, UK: Palgrave Macmillan. [In English]

Jones, A. (2013). High culture versus pop culture: Which is best for engaging students? The Guardian. http://www.theguardian.com [In English]

Hammer, M. (2012). The Intercultural development inventory: A new frontier in assessment and development of intercultural competence. In M. Vande Berg, R.M. Paige & K.H. Lou (Eds.), Student learning abroad (pp. 115–136). Sterling, VA: Stylus Publishing. [In English]

Leblanc, D. (2013, September, 6). Marois blasts multiculturalism in defence of 'values' charter. The Globe and Mail. Retrieved from http://www.theglobeandmail.com [In English]

Nussbaum, M. (1997). Cultivating humanity: A classical difference of reform in liberal education. Cambridge, Mass/London: Harvard University Press. [In English]

Ramsbotham, O., Woodhouse, T. & Miall, H. (2011). Contemporary conflict resolution (3rd ed.). Cambridge, UK: Polity. [In English]

Reynolds, W. M. (2013). Iron man democracy: Militainment and democratic posibilities. In A. Abdi & P. R. Carr (Eds.), Educating for democratic consciousness: Counter hegemonic possibilities (pp. 206-218). New York, NY: Peter Lang. [In English]

Scruton, R. (2005). Modern culture. New York, NY: Scruton. [In English]

Weaver, J. A. (2005). Popular culture primer. New York, NY: Peter Lang. [In English]

Young, P. & Adler, S. (2000). Cultural foundations of education (3rd ed.), Columbus, OH: Merrill Prentice Hall. [In English]

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-01-22

Номер

Розділ

Культурологія