УКРАЇНСЬКА ФОРТЕПІАННА МУЗИКА КІНЦЯ ХХ СТ. ТА ТЕНДЕНЦІЇ АВАНГАРДИЗМУ

Authors

  • Наталія Чабаненко

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-3209.4.2019.191372

Abstract

Мета роботи – дослідити стильові особливості фортепіанної творчості українських композиторів кінця ХХ ст. та виявити вплив авангардистських тенденції в її розвитку. Методологія полягає в застосуванні загального наукового принципу об‘єктивності, історико-логічного, аналітичного, компаративного та культурологічно- мистецтвознавчого методів у дослідженні чинників, що обумовлювали формуванні новітніх виражальних засобів та стилістики у творчості українських композиторів ХХ ст. Наукова новизна роботи полягає у розширенні уявлен- ня фортепіанну творчість українських композиторів кінця ХХ ст., що постала окремим і своєрідним феноменом в розвитку музичного мистецтва. Висновки. В результаті проведеного дослідження встановлено, що фортепіанна композиторська творчість українських митців кінця ХХ ст. особливо чітко виявляє процес, що вже частково відбу- вався в 1970-х рр. – відбір, осягнення та переосмислення українськими авторами всіх елементів так званої «ра- дикальної» і більш м‘якої, традиційної техніки музичної композиції, синтезування цих елементів у власних індиві- дуалізованих концепціях.

Published

2019-09-22

Issue

Section

Мистецтвознавство