ІНФОРМАЦІЙНА КУЛЬТУРА ОСОБИСТОСТІ В ЦИФРОВУ ЕПОХУ: ДО ПИТАННЯ АКАДЕМІЧНОЇ ДОБРОЧЕСНОСТІ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.1.2024.302030Анотація
Мета статті – дослідити особливості формування інформаційної культури особистості в цифрову епоху з урахуванням аспектів академічної доброчесності. У роботі розглядаються основні складники цифрової грамотності, зокрема комп’ютерна грамотність, уміння працювати з даними, цифрова комунікація та безпека цифрового середовища. Досліджується вплив рівня розвитку інформаційної компетентності на формування культури академічної доброчесності. Методологія дослідження. У роботі використано загальнонаукові методи системного аналізу, синтезу та порівняння, інформологічний, культурологічний і діяльнісний підходи (для аналізу теорії поколінь, зокрема особливостей центеніалів, які народилися в цифрову епоху; визначення кодексів академічної доброчесності закладів вищої освіти). Наукова новизна роботи полягає у визначенні особливостей формування інформаційної культури особистості в умовах цифрової ери та з погляду таких галузей, як соціологія, психологія та освіта. Висновки. У статті осмислено значущість цифрової грамотності та її вплив на академічний розвиток. Визначено, що вміння працювати з інформацією в цифровому середовищі може підвищити рівень доброчесності в академічній сфері. Таке поєднання розширює розуміння взаємозв'язку між інформаційною культурою, цифровими технологіями та академічною етикою, формує нові погляди на розвиток особистості в сучасному інформаційному середовищі. Встановлено значущість розвитку інформаційної культури та культури академічної доброчесності як цілісного процесу в сучасному цифровому середовищі. В умовах цифрової епохи формування інформаційної культури особистості відіграє важливу роль у створенні інформаційного простору. Академічна доброчесність має бути ключовим аспектом у підвищенні рівня грамотності та етичних стандартів в інформаційній сфері. Для забезпечення успішного розвитку цифрового суспільства важливо підтримувати та просувати цінності наукової доброчесності та високих стандартів інформаційної культури.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License International CC-BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.