ЛЕВ СКОП: ІКОНОПИСЕЦЬ, РЕСТАВРАТОР ТА ГРОМАДСЬКИЙ ДІЯЧ

Автор(и)

  • Iryna Dundyak кандидат мистецтвознавства, доцент кафедри дизайну і теорії мистецтва Прикарпатського національного університету ім. Василя Стефаника, Україна

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-3209.2.2016.138516

Ключові слова:

релігійне мистецтво, сучасне церковне мистецтво, іконопис, ікона

Анотація

Мета роботи. Вивчення окремих особистостей має важливе значення для ретельного аналізу проблем наступності, відродження, трансформації у сучасному релігійному мистецтві України. Метою даного дослідження є визначення значення творчості Лева Скопа. Він є багатогранною постаттю (художник, живописець, реставратор, вчитель, музикант, поет, громадський діяч). Методологія. У статті використовується біографічний метод і метод мистецтвознавчого аналізу на принципах комплексності та послідовності. Такий підхід дозволяє об'єктивно висвіт-лювати творчий шлях і особливості творів мистецтва Лева Скопа. Наукова новизна. Сьогодні, коли мистецтво прагне до сучасного висловлювання, такі жанри, як іконопис часто нехтують. Ця стаття висвітлює творчий метод іконописця Лева Скопа, аналізує його основні твори мистецтва у галузі церковного мистецтва, викладацьку діяльність на кафедрі сакрального мистецтва Львівської академії мистецтв. Містить також аналіз його мистецтвознавчих праць у сфері українського церковного монументального живопису та іконопису. Творчість іконописця Лева Скопа плідна і щира, заснована на глибокому знанні процесів українського релігійного мистецтва. Він сміливо використовує в іконах методи і елементи українського барокового релігійного мистецтва, впроваджує сучасні елементи в іконографії картин і ікон і багато іншого. Освітня діяльність Лева Скопа на кафедрі сакрального мистецтва Львівської академії мистецтв також плідна і багатогранна. Він виконував замовлення разом зі своїми учнями (Церква Божої Матері Неустанної Помочі на Погулянці у Львові). Художник брав активну участь в Революції Гідності. Висновки. Іконопис Лева Скопа близький до давніх традицій настінного розпису і зберіг багато рис барокового релігійного мистецтва. Він успішно поєднує в своєму мистецтві сучасне з традицією, створюючи стиль, який близький багатьом. 

##submission.downloads##

Опубліковано

2016-08-29

Номер

Розділ

Відгуки. Рецензії. Повідомлення