АСПЕКТИ ІСТОРИЧНОЇ ҐЕНЕЗИ ТА ЕВОЛЮЦІЇ ТЕАТРАЛЬНОЇ АКТОРСЬКОЇ МАСКИ

Автор(и)

  • Alla Medvedeva кандидат мистецтвознавства, доцент кафедри тележурналістики Київського національного університету культури і мистецтв, Україна

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-3209.2.2016.138517

Ключові слова:

театральне мистецтво, маска, маскування, карнавал, скоморох, сценічний персонаж, гротеск

Анотація

Мета роботи. Дослідження пов'язане з пошуком наукового підходу до осмислення походження, місця та значення маски в театральному мистецтві. Аспекти використання маски в театрі, починаючи з античних часів до наших днів, недостатньо досліджені в контексті її історичної ґенези та еволюції. Методологія дослідження полягає в застосуванні аналітичного, логічного та системного підходу – в осмисленні феномена сценічної маски; порівняльно-історичного – для дослідження процесів її ґенези та еволюції; типологічного – для класифікації жанрового розмаїття. Наукова новизна полягає в розширенні уявлень про еволюцію маски в театрі, починаючи з античних часів до наших днів. Здійснено аналіз наукових праць та узагальнено теоретичні підходи до проблеми змісту, ролі і функцій сценічної маски у сценічно-театральному дійстві. Систематизовано низку джерел щодо застосування сценічної маски. Виявлено ґенезу та простежено еволюцію маски на різних культурно-історичних етапах. Висновки. Моделювання образу за допомогою маски – це універсальний спосіб створення образу в сценічному мистецтві. Виявляючи динаміку внутрішніх і зовнішніх взаємозв’язків, змістовно-сутнісного наповнення маски – сакрального, естетичного, побутового, соціального, історичного – можна говорити про феномен та еволюцію маски як явища мистецтва. 

##submission.downloads##

Опубліковано

2016-08-29

Номер

Розділ

Відгуки. Рецензії. Повідомлення