САКРАЛЬНЕ МИСТЕЦТВО ЖИВОПИСУ: ВІТЧИЗНЯНА НАУКОВА РЕФЛЕКСІЯ

Автор(и)

  • Alexander Tsugorka доцент кафедри живопису і композиції Національної академії образотворчого мистецтва і архітектури, Україна

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-3209.4.2016.138565

Ключові слова:

сакральне мистецтво живопису, іконопис, мистецтвознавство, методологія, дисертаційні дослідження

Анотація

Мета роботи – відшукати та структурувати джерельну базу дослідження сакрального мистецтва живопису, представлену насамперед ґрунтовними  працями українських науковців. Методологія дослідження ґрунтується на використанні мистецтвознавчого, бібліографічного та культурно-історичного методів, що уможливило інвентарізацію попередніх наукових здобутків та виділення кола проблемних питань. Наукова новизна полягає у систематизації основних вітчизняних дисертаційних джерел за темою дослідження та акцентуації уваги на необхідності вивчення сакрального мистецтва як складного соціокультурного феномена методами сучасного мистецько-культурологічного дискурсу з урахуванням міждисциплінарної методології та парадигми системності. Висновки. Сакральне мистецтво живопису, зокрема іконопис, викликає посилений інтерес з боку сучасних українських мистецтвознавців та представників інших галузей наукового знання – філософів, істориків, культурологів, архітекторів, що знаходить відображення у значному масиві дисертаційних досліджень. Водночас окремі аспекти сакрального живопису потребують значно ґрунтовнішого дослідження і наукової інтерпретації.

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-03-22

Номер

Розділ

Відгуки. Рецензії. Повідомлення