Інтердисциплінарні аспекти дослідження камерно-інструментального мистецтва в контексті культурологічної доктрини сучасного музикознавства

Автор(и)

  • Anastasia Kravchenko кандидат мистецтвознавства, докторант Національної академії ке- рівних кадрів культури і мистецтв, Україна

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-3209.3.2017.138688

Ключові слова:

камерно-інструментальне мистецтво України, культурологічне мистецтвознавство, семіологія мистецтва, музична текстологія, філософія музичного аналізу, культурологічна герменевтика, полілог мистецтв, інтеракціональність, інтермедіальність

Анотація

Мета присвячена теоретичній кристалізації методології та розкриттю семіологічного значення культурологічного мистецтвознавства у комплексному дослідженні камерно-інструментального мистецтва України. Мето- дологія. Застосовано методи історіографічного, хронологічного аналізу та міждисциплінарний підхід. Наукова новизна полягає у категоріальній кристалізації методологічних засад культурологічного мистецтвознавства, а також в окресленні перспективних завдань осмислення камерно-інструментального мистецтва України у дискурсі семіотичної парадигми культури кінця ХХ – початку ХХІ століть. Висновки. Аналіз спеціальної літератури виявляє доцільність осмислення камерно-інструментального мистецтва у комплексний спосіб на основі стратегії культурологічного мистецтвознавства, що передбачає інтеграцію історико-стильового музикознавчого аналізу та системно- семіотичних, культур-герменевтичних методологічних підходів широкого спектру, а саме: застосування дослідницького інструментарію філософії музики, музичної текстології, семіотики, естетики, теорії інтермедіальності, культурологічної герменевтики. Це закладає підвалини новітньої культурологічної доктрини сучасного музикознавства, що веде до осмислення історико-культурних, семіотичних та інтермедіальних вимірів камерно-інструментального мистецтва в кон- тексті універсалістських вимірів постсучасної культури. Нагальною стає потреба естетико-мистецтвознавчого та філо- софсько-культурологічного дослідження камерно-інструментального мистецтва України з метою вирішення актуальних завдань, що передбачають: визначення специфіки мовно-інтонаційних традицій камерно-інструментального ансамблю та розкриття їх семіотичного значення у розвитку музичної культури України постмодерної доби; дослідження інтертек- стуальних та інтермедіальних аспектів логіки і семіології творчого процесу; обґрунтування естетико-герменевтичної концепції сучасного камерно-інструментального виконавства в семіологічному контексті формування нової системи художньо-мистецької комунікації на засадах інтеракціональності та інтермедіальності.

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-12-05

Номер

Розділ

Відгуки. Рецензії. Повідомлення