ДО ПИТАННЯ ІНТЕРПРЕТАЦІЇ У РОК-МУЗИЦІ

Автор(и)

  • Veronica Tormakhova кандидат мистецтвознавства, доцент, доцент кафедри джазу та естрадного співу Київського національного університету культури і мистецтв, Україна

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-3209.3.2017.138693

Ключові слова:

інтерпретація, рок-музика, каверверсія, текст, композиція

Анотація

Метою дослідження є аналіз специфіки виконавської інтерпретації у рок-музиці. Її реалізація передбачає вирішення завдання класифікації основних типів рок-інтерпретацій та виявлення їх кореляції з поняттям "кавер-версія". Методологія дослідження пов’язана з використанням порівняльного методу, методів аналізу та синтезу для вивчення специфіки тексту, що підлягає інтерпретуванню, та виокремлення характерних ознак рок-музики. Наукова новизна полягає у дослідженні явища інтерпретації в рок-музиці. Було виділено чотири типи інтерпретації рок-композицій: 1) виконавські інтерпретації гурту – концертна та студійна; 2) аматорська інтерпретація; 3) кавер-версія у межах стилів рок-музики; 4) інтерпретація аранжувальника, що призводить до зміни стильового напрямку – на classical crossover, поп-музику чи навіть джаз. Висновки. Рок-музика є складним утворенням, що включає в себе багато стилів. Більшість пісень можуть існувати у студійній та концертній версіях, які будуть відрізнятися одна від одної навіть за умови виконання одним колективом. Інтерпретація творів, які можуть бути віднесені до рок-культури, сприяє появі нових виконавсь- ких версій, що іноді можуть конкурувати з оригіналом. Поняття кавер-версія варто використовувати, коли йдеться про інтерпретацію пісні, що здійснюється не автором та основними виконавцями, а іншими музикантами. Специфіка інтер- претації у рок-музиці полягає в тому, що текст представлений не як завершений нотний запис, а як аудіо чи відеозапис. Твір у рок-музиці має ознаки динамічності, для якої характерна процесуальність

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-12-05

Номер

Розділ

Відгуки. Рецензії. Повідомлення