Практика використання інтерактивних мультимедіа інсталяцій у сфері музейної справи
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.2.2018.161478Ключові слова:
музей, інтерактивна система, технології, інформаційне середовище, соціокультурне явищеАнотація
Метою дослідження є аналіз сучасних інтерактивних мультимедійних інсталяцій, що функціонують у музейному середовищі у процесі роботи над художніми інтерактивно-освітніми медіа-проектами. Дослідження присвячено теоретико-методологічним засадам використання інтерактивних мультимедійних інсталяцій в діяльності музейних установ. Методологія дослідження. Добір фактичного матеріалу ґрунтувався на основі загальнонаукових методів візуалізації, аналізу і синтезу, порівняння та узагальнення ; метод системного аналізу, всебічності, об’єктивності та ретроспективи, було використано саме під час вивчення інноваційних систем, що функціонують в середовищі музейних установ. У процесі викладу основних положень статті використовувалися системно-структурний, статистично-аналітичний, порівняльний та описовий методи. Наукова новизна. Для ґрунтовного дослідження сучасної діяльності музейної галузі через призму запровадження інтерактивних інсталяцій були вивчені концептуальні підходи до апаратно-програмного оформлення інтерактивних мультимедіа проектів в музеях. Розроблено власний інтерактивно-освітній мультимедіа проект "Пантеон визначних українців ". Висновки. Визна-чено фактори використання інноваційних мультимедійних інсталяцій. Підкреслено значення інформаційних тех-нологій для розвитку сучасних музейних експозицій.
Посилання
Акты 38-й сессии Генеральной конференции ЮНЕСКО / Организация Объединенных Наций по вопросам образования, науки и культуры. – Париж, ЮНЕСКО, 2016. – 198с.
Яковенко В. Інформаційні ресурси / В. Яковенко. – Донецьк : ДонНУ, 2005. – 202с.
Гураль Р. І. Основні напрямки розвитку інформаційної структури музеїв / Р. І. Граль // Роль музеїв у ку-льтурному просторі України і світу. – 2009. – Вип. 11. – С.582-586.
СмаглійК.Музейна реформа: європейський досвід для України/К.Смаглій//Агора: музеї та культурна дипломатія. – 2005. – № 14. – С.37-45.
Трофименко Т. М. Інтерактивні методи роботи з відвідувачами як різновид музейної комунікації / Т. М. Трофименко // XVIII Сумцовські читання. – Харків : Майдан, 2012. – С.30–34.
Ткаченко А. 10 причин посетить Музей новостей [Електронний ресурс] / А. Ткаченкo // Телевізійна служба новин каналу "1+1". – Режим доступу : https://ru.tsn.ua/ukrayina/10-prichin-posetit-muzey-novostey-813099.html.
Сайт "Музею історії Києва" URL:http://www.kyivhistorymuseum.org/uk/filiyi-muzeyu.
Ignjatovic D. (2004). Knowledge Management Systems in Museums: the Next Generation for Assimilating Museum Information Resources in an Electronic Environment. [Electronic resource]. Mode of access: http://scholarship.shu.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=3446&context=dissertations.
Allen, S. & Gutwill J. (2004). Designing with multiple interactives: Five common pitfalls. [Electronic resource]. Curator, 47(2), 199- 212. Mode of access:https://www.exploratorium.edu/sites/default/files/pdfs/design5pitfalls-2.pdf.
Довгань О. Мистецтво в соціологічних теоріях ХІХ- початку ХХ ст. // Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв. Київ: Міленіум, 2013. № 4. С.311-314.
Acts of 38th session of General conference of UNESCO (2016). Paris [in Russian].
Yakovenko V. (2005). Information resources. Donetsk [in Ukrainian].
Gural R.I. (2009). The bases directions of development of information structure of museums. The role of museums in the cultural space of Ukraine and the world, 11, 582-586 [in Ukrainian].
Smagliy K. (2005). Museum reform: European experience for Ukraine. Agora: museum and culture diplomacy, 14, 37-4 [in
Ukrainian].
Trofymenko T.M. (2012) The interactive methods of working with visitors as a kind of museum communication. XVIII Sumtsovski’s readings, 30-34 [in Ukrainian].
Tkachenko A. 10 reasons to visit Museum of news [Electronic resource]. Mode of access: https://ru.tsn.ua/ukrayina/10-prichin-posetit-muzey-novostey-813099.html [in Russian].
Website “Museum of history of Kyiv”. [Electronic resource]. Mode of access: http://www.kyivhistorymuseum.org/uk/filiyi-muzeyu [in Ukrainian].
Ignjatovic D. (2004). Knowledge Management Systems in Museums: the Next Generation for Assimilating Museum Information Resources in an Electronic Environment. [Electronic resource]. Mode of access: http://scholarship.shu.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=3446&context=dissertations [in English].
Allen, S. & Gutwill J. (2004). Designing with multiple interactives: Five common pitfalls. [Electronic resource]. Curator, 47(2), 199- 212. Mode of access: https://www.exploratorium.edu/sites/default/files/pdfs/design5pitfalls-2.pdf [in English].
Dovgan O. (2013). Art in sociological theories of the nineteenth and early twentieth centuries. Visnyk Natsionalnoi akademii kerivnykh kadriv kultury i mystetstv. Kyiv: Milenium, 4, 311-314 [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.