ФЛЕШМОБ ЯК СПЕКТАКУЛЯРНИЙ ВИДОВИЩНО-ІГРОВИЙ РІЗНОВИД ПОЛІТИЧНОГО АКЦІОНІЗМУ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.2.2018.161595Ключові слова:
спектакуляризація політичного активізму, видовище, гра, політичний флешмоб (політ-моб), політичний акціонізм.Анотація
Мета статті – поглибити теоретико-методологічні позиції щодо сутності політичного флешмобу (політмо-бу) як видовищно-ігрового різновиду технологій політичного акціонізму, визначити новітні види політмобів. Мето-дологія дослідження базується на основі: моделі суспільства спектаклю (Г. Дебор); симуляційній моделі (Ж. Бод-рійяр); моделі індивідуалізованого суспільства (З. Бауман); моделі суспільства інтерактивного спектаклю (С. Бест, Д. Келлнер) та ін. Методологія синтезувала теоретико-методологічні положення символічного інтеракціонізму, постмодернізму та постструктуралізму. Наукова новизна заклечається в авторському аналізі політмобів як видо-вищно-ігрового різновиду технологій політичного акціонізму, який полягає в одноразовому або хвилеподібному проведенні масових короткотривалих театралізованих акцій за попередньо узгодженим сценарієм. Висновки. Аналіз засвідчив, що політмоб є спектакулярною мережевою взаємодією, яка здійснюється на основі горизонта-льних соціальних комунікацій. Рисами політмобу визначено позаінституційний характер; організація за посеред-ництва інтернет-ресурсів ; видовищність, яскраво виражений ігровий контекст; хронометричність та ін. Різновида-ми сучасних політмобів виділено: "мовчазні" флешмоби; інтернет -флешмоби (і-mob); хвилеподібні естафетні флешмоби та ін. Відзначено, що абсолютна більшість політмобів є мирними за характером. Наголошено, що в окремих державах флешмоб прирівняний до таких акцій протесту, як мітинги, пікети, тому заборонена їх стихійна самоорганізація.
Посилання
Володенков С. Флэшмоб как сетевая технология современного политического менеджмента (на примере России и США) [Електронний ресурс] / Сергей Володенков, Сергей Федорченко. Режим доступу:http://www.evestnik-mgou.ru/ru/Articles/Doc/695.
Ісакова Т. Політичний флешмоб як форма реалізації нових ідентичностей в інформаційному суспільстві / Тамара Ісакова // Cтратегічні пріоритети. 2012. № 3 (24). С. 144 151.
Коробкова Е. Коммунисты организуют всероссийский флешмоб "Селфи с Лениным" / Евгения Коробкова // Известия. – 2015. 30июля.
Рейнгольд Г. Умная толпа: новая социальная революция / Говард Рейнгольд; пер. с англ. А.Гарькавого. Москва: ФАИР ПРЕСС, 2006. 416 с.
Смирнов Д. Политическое манипулирование и технология "умных толп" как средство борьбы за гегемонию / Дмитрий Смиронов // Известия Российского государственного педагогического университета имени А. И. Герцена. Аспирантские тетради. 2008. № 30 (67). С. 247- 251.
Торяник В. Флешмоб як інструмент політичного консумеризму / Володимир Торяник // Вісник Севас-топольського національного технічного університету. Серія Політологія. 2011. № 123. С.227 230.
ВільчинськаІ.Ю. Актуальні форми медійних продуктів як відображення сучасних тенденцій в українському інформаційно-політичному просторі /Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв. 2015. Вип. 2. С. 161-164.
Янченко К. (2016). Віртуальний флешмоб як явище модерної медійної культури / Костянтин Янченко //Медіакритика. 2016. № 23. С.28 33.
Volodenkov, S. Fedorchenko, S. (2015). Flash mob as network technology of modern political management (on the example of Russia and the United States). E-Jornal Vestnik Moskovskogo gosudarstvennogo oblastnogo universiteta, 3. Retrieved from http://www.evestnik-mgou.ru/ru/Articles/Doc/695 [in Russian].
Isakova, T. (2012). Political flashmob as a form of implementing new identities in the information society. Stratehichni priorytety, 3 (24), 144 151 [in Ukrainian].
Korobkova, E. (July 30th, 2015). Communists organize the all-Russian flash mob"Selfie with Lenin". Izvestiya [in Russian].
Reinhold, H. (2006). Smart Mobs: The Next Social Revolution (A. Gar'kavyi Trans.). Moscow: FAIR PRESS [in Russian].
Smirnov, D. (2008). Political manipulation and technology of "smart crowds" as a means of fighting for hegemony. Izvestiya Rossiiskogo gosudarstvennogo pedagogicheskogo universiteta imeni A. I. Gertsena. Aspirantskie tetradi, 30 (67), рp. 247-251 [in Russian].
Torianyk, V. (2011). Flash mob as an instrument of political consumerism. Visnyk Sevastopolskoho natsionalnoho tekhnichnoho universytetu. Seriia Politolohiia, 123, 227 230 [in Ukrainian].
Vilchinska,I.(2015). Actual form sofmedia product sasareflection of modern trendsin the Ukrainian information and political space / National Academy of Managerial Staff of Culture and Arts Herald, 2. P. 161-164 [in Ukrainian].
Yanchenko, K. (2016). Virtual flashmob as a phenomenon of modern media culture. Mediakrytyka, 23, 28-33 [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License International CC-BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.