ФЛЕШМОБ ЯК СПЕКТАКУЛЯРНИЙ ВИДОВИЩНО-ІГРОВИЙ РІЗНОВИД ПОЛІТИЧНОГО АКЦІОНІЗМУ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.2.2018.161595Ключові слова:
спектакуляризація політичного активізму, видовище, гра, політичний флешмоб (політ-моб), політичний акціонізм.Анотація
Мета статті – поглибити теоретико-методологічні позиції щодо сутності політичного флешмобу (політмо-бу) як видовищно-ігрового різновиду технологій політичного акціонізму, визначити новітні види політмобів. Мето-дологія дослідження базується на основі: моделі суспільства спектаклю (Г. Дебор); симуляційній моделі (Ж. Бод-рійяр); моделі індивідуалізованого суспільства (З. Бауман); моделі суспільства інтерактивного спектаклю (С. Бест, Д. Келлнер) та ін. Методологія синтезувала теоретико-методологічні положення символічного інтеракціонізму, постмодернізму та постструктуралізму. Наукова новизна заклечається в авторському аналізі політмобів як видо-вищно-ігрового різновиду технологій політичного акціонізму, який полягає в одноразовому або хвилеподібному проведенні масових короткотривалих театралізованих акцій за попередньо узгодженим сценарієм. Висновки. Аналіз засвідчив, що політмоб є спектакулярною мережевою взаємодією, яка здійснюється на основі горизонта-льних соціальних комунікацій. Рисами політмобу визначено позаінституційний характер; організація за посеред-ництва інтернет-ресурсів ; видовищність, яскраво виражений ігровий контекст; хронометричність та ін. Різновида-ми сучасних політмобів виділено: "мовчазні" флешмоби; інтернет -флешмоби (і-mob); хвилеподібні естафетні флешмоби та ін. Відзначено, що абсолютна більшість політмобів є мирними за характером. Наголошено, що в окремих державах флешмоб прирівняний до таких акцій протесту, як мітинги, пікети, тому заборонена їх стихійна самоорганізація.
Посилання
Володенков С. Флэшмоб как сетевая технология современного политического менеджмента (на примере России и США) [Електронний ресурс] / Сергей Володенков, Сергей Федорченко. Режим доступу:http://www.evestnik-mgou.ru/ru/Articles/Doc/695.
Ісакова Т. Політичний флешмоб як форма реалізації нових ідентичностей в інформаційному суспільстві / Тамара Ісакова // Cтратегічні пріоритети. 2012. № 3 (24). С. 144 151.
Коробкова Е. Коммунисты организуют всероссийский флешмоб "Селфи с Лениным" / Евгения Коробкова // Известия. – 2015. 30июля.
Рейнгольд Г. Умная толпа: новая социальная революция / Говард Рейнгольд; пер. с англ. А.Гарькавого. Москва: ФАИР ПРЕСС, 2006. 416 с.
Смирнов Д. Политическое манипулирование и технология "умных толп" как средство борьбы за гегемонию / Дмитрий Смиронов // Известия Российского государственного педагогического университета имени А. И. Герцена. Аспирантские тетради. 2008. № 30 (67). С. 247- 251.
Торяник В. Флешмоб як інструмент політичного консумеризму / Володимир Торяник // Вісник Севас-топольського національного технічного університету. Серія Політологія. 2011. № 123. С.227 230.
ВільчинськаІ.Ю. Актуальні форми медійних продуктів як відображення сучасних тенденцій в українському інформаційно-політичному просторі /Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв. 2015. Вип. 2. С. 161-164.
Янченко К. (2016). Віртуальний флешмоб як явище модерної медійної культури / Костянтин Янченко //Медіакритика. 2016. № 23. С.28 33.
Volodenkov, S. Fedorchenko, S. (2015). Flash mob as network technology of modern political management (on the example of Russia and the United States). E-Jornal Vestnik Moskovskogo gosudarstvennogo oblastnogo universiteta, 3. Retrieved from http://www.evestnik-mgou.ru/ru/Articles/Doc/695 [in Russian].
Isakova, T. (2012). Political flashmob as a form of implementing new identities in the information society. Stratehichni priorytety, 3 (24), 144 151 [in Ukrainian].
Korobkova, E. (July 30th, 2015). Communists organize the all-Russian flash mob"Selfie with Lenin". Izvestiya [in Russian].
Reinhold, H. (2006). Smart Mobs: The Next Social Revolution (A. Gar'kavyi Trans.). Moscow: FAIR PRESS [in Russian].
Smirnov, D. (2008). Political manipulation and technology of "smart crowds" as a means of fighting for hegemony. Izvestiya Rossiiskogo gosudarstvennogo pedagogicheskogo universiteta imeni A. I. Gertsena. Aspirantskie tetradi, 30 (67), рp. 247-251 [in Russian].
Torianyk, V. (2011). Flash mob as an instrument of political consumerism. Visnyk Sevastopolskoho natsionalnoho tekhnichnoho universytetu. Seriia Politolohiia, 123, 227 230 [in Ukrainian].
Vilchinska,I.(2015). Actual form sofmedia product sasareflection of modern trendsin the Ukrainian information and political space / National Academy of Managerial Staff of Culture and Arts Herald, 2. P. 161-164 [in Ukrainian].
Yanchenko, K. (2016). Virtual flashmob as a phenomenon of modern media culture. Mediakrytyka, 23, 28-33 [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.