ПРАВОВА КУЛЬТУРА КАТОЛИЦЬКИХ ЦЕРКОВНИХ СУДІВ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.2.2018.162183Ключові слова:
правова культура, католицькі церковні суди, інквізиція, право, інтертекстАнотація
Мета дослідження – аналіз особливостей правової культури католицьких церковних судів на прикладі істо-ричної сутності та культурного образу інквізиції. Методологія. У статті за методологічну основу взято історичний (розгляд історії інквізиції як трибуналу Церкви), герменевтичний (науковий аналіз окремих документів і матеріалів iз теми дослідження), а також системний аналіз у культурології (культурні референції католицького судочинства на прикладіосмисленняінквізиціїузагальномуконтекстікультуриправа).Науковановизна. Впершепроведеноаналіз правової культури у церковному судочинстві Римсько-Католицької Церкви, зокрема на прикладі Святої інквізиції – трибуналу минулих століть, та інквізиторів, що наділені особливо розлогими культурними конотаціями, починаючи від публіцистики і закінчуючи сучасними перформансами західної масової культури; відійшовши від історичної дійс-ності, перетворилися на метаісторичні символи антисвободи, нетолерантності й того негативного, що присутнє у християнській Церкві. Висновки. У просторі правової культури церковних судів Римсько-Католицької Церкви існують широкі культурні інтертексти, що мають лише історичну основу, а більшість мистецьких референцій – плід авторсь-кої фантазії та соціокультурних стереотипів. Одним із найвиразніших таких феноменів є Свята інквізиція та образ Великого інквізитора, конотації постаті якого формувалися в контексті розгортання уяви про тоталітарну церкву, в якій немає свободи, а лише диктат підкорення у жорсткій соціальній реальності. Історично правдиві факти правової культури церковного судочинства Католицької Церкви є лише певним змістовим ядром, навколо якого витворюється культурний образ, який оптимально аналізувати за допомгою комплексного системного культурологічного методу дослідження. Культурні образи інквізиції та Великого інквізитора належать до спадку світової культури та творчо інтерпретуються, виходячи за сутнісні межі католицькогоправосуддя.
Посилання
Герчанівська П. Е. Аналіз культури в парадигмі теорії систем // Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв. 2017. № 1.С.3–7.
Достоевский Ф. М. Братья Карамазовы. URL :http://www.ilibrary.ru/text/1199/index.html.
Литвинов О. Про культурологічний методологічний інструментарій у правознавстві (спроба філософсько-правових міркувань) // Право України. 2011. № 8.С.151–160.
Мадіссон В. В. Основи філософії приватного права. К. : Школа, 2004. 144с.
Туркевич В. Про оперу "Дон Карлос" Дж. Верді. URL :https://www.opera.com.ua/performance/don-karlos.
Lambert M. Medieval Heresy. Popular Movements from the Gregorian Reform to the Reformation. 2ndedn. Oxford : Blackwell, 1994. 504 p.
Papież do Roty Rzymskiej: prawo kanoniczne ma swój sens w prawdach wiary. URL : http://pl.radiovaticana.va/biuletynu-polski?data=09/01/2012
Peters E. Inquisition. New York : Free Press ; London : Collier Macmillan, 1988. 362p.
Ryś G. Inkwizycja. Kraków : Znak, 1998. 114s.
Gerchanivska, P. (2017). Analysis of culture in the paradigm of systems theory. Visnyk Natsionalnoi akademii kultury i mystetstv, 1, 3-7 [in Ukrainian].
Dostoevsky, F. М. The Brothers Karamazov. Retrieved from : http://www.ilibrary.ru/text/1199/index.html [in Russian].
Lytvynov, О. (2011). About methodological instrumentation of cultural sciences in jurisprudence (an attempt of philosophical and legal thoughts). Pravo Ukrainy, 8, 151–160 [in Ukrainian].
Маdisson, V. V. (2004). Fundamentals of the philosophy of Private Law. Кyiv : Shkola [in Ukrainian].
Тurkevych, V. About the opera “Don Carlos” by Giuseppe Verdi. Retrieved from : https://www.opera.com.ua/performance/don-karlos [in Ukrainian].
Lambert, M. (1994). Medieval Heresy. Popular Movements from the Gregorian Reform to the Reformation. 2nd edn. Oxford : Blackwell [in English].
Pope to the Roman Rota: canon law has its meaning in the truths of faith. Retrieved from : http://pl.radiovaticana.va/biuletynu-polski?data=09/01/2012 [in Polish].
Peters, E. (1988). Inquisition. New York : Free Press ; London : Collier Macmillan [in English].
Ryś, G. (1998). Inquisition. Cracow : Znak [in Polish].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.