СЦЕНІЧНИЙ ПРОСТІР ПРОСТО НЕБА ЯК СКЛАДОВА СУЧАСНОГО ТЕАТРАЛІЗОВАНОГО ВИДОВИЩА
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.2.2018.162706Ключові слова:
сучасне театралізоване видовище, сценічний простір просто неба, симультанна сцена, плавучі сцени, сценографічне рішення, інсталяція.Анотація
Метою роботи є аналіз сценічного простору просто неба, його функціональність під час створення су-часного театралізованого видовища. Методологія дослідження полягає у використанні таких методів: культуро-логічного, мистецтвознавчого, компаративного, структурно-функціонального, спостереження та узагальнення, які дали можливість усвідомити основні режисерсько-постановочні процеси. Наукова новизна отриманих результа-тів полягає в якісно новому, деталізованому підході до проблематики сценічних майданчиків просто неба як необ-хідного чинника створення сучасного театралізованого видовища. Висновки. По-перше, панівною формою сцені-чного святкового простору є тимчасові майданчики. По-друге, головним смисловим змістом пересувних майданчиків є статичні або динамічні пластичні композиції, учасники яких відображають певну тематику, уособ-люють точно визначений епізод вистави, святкової ходи. По-третє, глобальна трансформація соціокультурного простору, гіперболізація образів , метафоричність і символічність є основою оформлення плавучих сцен фестива-лю "Bregenz Festival" (Австрія), де візуальна образність стирає межу між реальністю та знаками. По-четверте, декоративне оформлення сучасних театралізованих видовищ здебільшого вирішується за принципом симультан-ності. По-п’яте, інсталяції є важливим елементом пластичного рішення сценічного простору просто неба.
Посилання
Кисла Н. В. Хронотоп видовища у культуры ХХ століття / Н. В. Кисла // Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв : наук. журнал. – К. : Міленіум, 2015. – №2. – С. 140 –143.
Крипчук М. В. Символічна образність театралізованих видовищ та масових свят Східної України (на матеріалі Луганщини):дис ........ канд. мистецтвознавства : 26.00.01 / Микола Володимирович Крипчук. – К., 2013.– 198 с.
Кужельний О. П. Основи режисури театралізованих видовищ і свят / О. П. Кужельний ; Нац. акад. кер. кадрів культури і мистецтв. – К. : НАКККіМ, 2012. – 140с.
Мухарський Д. Свято – моя професія / Д. Мухарський, Г. Конькова. – К. : Київська правда, 2009. – 264с.
Набоков Р.Г. Масові форми театрального мистецтва у святково-сміховій культурі України: дис....канд. мистецтвознавства : 26.00.04 "українська культура" / Роман Геннадійович Набоков. – Харків, 2014. – 241 с.
Откидач В. М. Естрадний спів і шоу-бізнес : навч.- метод. посіб. / В. М. Откидач. – Вінниця : Нова Книга, 2013. – 368 с.
Рожин И. Е. Архитектурное проектирование общественных зданий и сооружений / И. Е. Рожин, А. И. Урбах. – М. : Архитектура-С, 1985. – 542с.
Свобода Й. Тайна театрального пространства / Й. Свобода ; пер. с ит. А. Часовниковой. – М. :ГИТИС, 2005. – 144с.
Станіславська К. І. Мистецько-видовищні форми сучасної культури: монографія / Катерина Станіс-лавська ; вид. друге, перероб. і доп. – К. : НАКККіМ, 2016. – 352с.
Шарварко Б. Г. Режисура театралізованого масового дійства: навч.-метод. посіб. / Б. Г. Шарварко. –К. : ДАКККіМ, 2004. – 123 с.
BREGENZER FEST SPIELE [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://bregenzerfestspiele.com/de.
Huntington J. Show Networks and Control Systems / J. Huntington. – Brooklyn: Zircon Designs Press, 2012. – 474p.
KOKTEBEL JAZZ FESTIVAL [Електронний ресурс]. – Режим доступу:http://koktebel.info/new.
Цугорка О. Використання інновацій у мистецьких практиках сучасності. Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв. 2015. № 4. К.: Міленіум. С.92-97.
KOKTEBEL JAZZ FESTIVAL [Електронний ресурс]. – Режим доступу:http://koktebel.info/new.
Цугорка О. Використання інновацій у мистецьких практиках сучасності. Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв. 2015. № 4. К.: Міленіум. С.92-97.
Bazanov V.V. (2005). Scene technology. M.: Impulse-light [in
Russian].
Berezokin V.I. (2010). The Art of Scenography of the World Theater: The Second Half of the 20th Century М.: Editorial URSS [in Russian].
Kisla N. V. (2015). Chronotope of the mass-event in the culture of the XX century (p.p. 140-143) News of the National Academic Academy of Culture of Culture and Science: Sciences. Journal. № 2 [in Ukrainian].
Kripchuk M.V. (2013). Symbolic imagery of theatrical events and mass holidays of Eastern Ukraine (on the material of Lugansk region): dis. ... cand. of Arts: 26.00.01 [in Ukrainian].
Kuzhnyj O.P. (2012). Fundamentals of directing theatrical sights and holidays. K.: NAKKKiM [in Ukrainian].
Muharsky D. (2009). Holiday – my profession. K.: Kyivska Pravda [in Russian].
NabokovR.G.(2014).Massformsoftheatricalartinfestive-laughcultureofUkraine:diss... candidate of Art: 26.00.04 "Ukrainian culture". Kharkiv [in Ukrainian].
Otkidach V.M. (2013). Variety singing and show business: teaching method. manual. Vinnitsa: The New Book [in Ukrainian].
Rozhin I. E. (1985). Architectural Design of Public Buildings and Structures. M.: Architecture [in Russian].
Chasovnikova A. (2005). Freedom of the Mystery of the Theater Space, translation from Italian [in Russian].
Stanislavskaya K. I. (2016). The artistic and spectacular forms of modern culture: monography. K.: NAKKKiM [in Russian].
Sharvarko B. G. (2004). Director of the dramatized mass event: teaching method. manual. K.: DAKKKiM [in Ukrainian].
BREGENZER FEST SPIELE [Electronic resource] Access mode:https://bregenzerfestspiele.com/de
Huntington J. (2012). Show Networks and Control Systems. Brooklyn: Zircon Designs Press [in English].
KOKTEBEL JAZZ FESTIVAL [Electronic resource]. – Access mode: http://koktebel.info/new/ [in Ukrainian].
Tsugorka, O. (2015). Use of innovations in contemporary artistic practices. Visnyk Natsionalnoi akademii kerivnykh kadriv kultury i mystetstv Kyiv: Millennium 4, 92-97 [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License International CC-BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.