СЦЕНІЧНИЙ ПРОСТІР ПРОСТО НЕБА ЯК СКЛАДОВА СУЧАСНОГО ТЕАТРАЛІЗОВАНОГО ВИДОВИЩА
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.2.2018.162706Ключові слова:
сучасне театралізоване видовище, сценічний простір просто неба, симультанна сцена, плавучі сцени, сценографічне рішення, інсталяція.Анотація
Метою роботи є аналіз сценічного простору просто неба, його функціональність під час створення су-часного театралізованого видовища. Методологія дослідження полягає у використанні таких методів: культуро-логічного, мистецтвознавчого, компаративного, структурно-функціонального, спостереження та узагальнення, які дали можливість усвідомити основні режисерсько-постановочні процеси. Наукова новизна отриманих результа-тів полягає в якісно новому, деталізованому підході до проблематики сценічних майданчиків просто неба як необ-хідного чинника створення сучасного театралізованого видовища. Висновки. По-перше, панівною формою сцені-чного святкового простору є тимчасові майданчики. По-друге, головним смисловим змістом пересувних майданчиків є статичні або динамічні пластичні композиції, учасники яких відображають певну тематику, уособ-люють точно визначений епізод вистави, святкової ходи. По-третє, глобальна трансформація соціокультурного простору, гіперболізація образів , метафоричність і символічність є основою оформлення плавучих сцен фестива-лю "Bregenz Festival" (Австрія), де візуальна образність стирає межу між реальністю та знаками. По-четверте, декоративне оформлення сучасних театралізованих видовищ здебільшого вирішується за принципом симультан-ності. По-п’яте, інсталяції є важливим елементом пластичного рішення сценічного простору просто неба.
Посилання
Кисла Н. В. Хронотоп видовища у культуры ХХ століття / Н. В. Кисла // Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв : наук. журнал. – К. : Міленіум, 2015. – №2. – С. 140 –143.
Крипчук М. В. Символічна образність театралізованих видовищ та масових свят Східної України (на матеріалі Луганщини):дис ........ канд. мистецтвознавства : 26.00.01 / Микола Володимирович Крипчук. – К., 2013.– 198 с.
Кужельний О. П. Основи режисури театралізованих видовищ і свят / О. П. Кужельний ; Нац. акад. кер. кадрів культури і мистецтв. – К. : НАКККіМ, 2012. – 140с.
Мухарський Д. Свято – моя професія / Д. Мухарський, Г. Конькова. – К. : Київська правда, 2009. – 264с.
Набоков Р.Г. Масові форми театрального мистецтва у святково-сміховій культурі України: дис....канд. мистецтвознавства : 26.00.04 "українська культура" / Роман Геннадійович Набоков. – Харків, 2014. – 241 с.
Откидач В. М. Естрадний спів і шоу-бізнес : навч.- метод. посіб. / В. М. Откидач. – Вінниця : Нова Книга, 2013. – 368 с.
Рожин И. Е. Архитектурное проектирование общественных зданий и сооружений / И. Е. Рожин, А. И. Урбах. – М. : Архитектура-С, 1985. – 542с.
Свобода Й. Тайна театрального пространства / Й. Свобода ; пер. с ит. А. Часовниковой. – М. :ГИТИС, 2005. – 144с.
Станіславська К. І. Мистецько-видовищні форми сучасної культури: монографія / Катерина Станіс-лавська ; вид. друге, перероб. і доп. – К. : НАКККіМ, 2016. – 352с.
Шарварко Б. Г. Режисура театралізованого масового дійства: навч.-метод. посіб. / Б. Г. Шарварко. –К. : ДАКККіМ, 2004. – 123 с.
BREGENZER FEST SPIELE [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://bregenzerfestspiele.com/de.
Huntington J. Show Networks and Control Systems / J. Huntington. – Brooklyn: Zircon Designs Press, 2012. – 474p.
KOKTEBEL JAZZ FESTIVAL [Електронний ресурс]. – Режим доступу:http://koktebel.info/new.
Цугорка О. Використання інновацій у мистецьких практиках сучасності. Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв. 2015. № 4. К.: Міленіум. С.92-97.
KOKTEBEL JAZZ FESTIVAL [Електронний ресурс]. – Режим доступу:http://koktebel.info/new.
Цугорка О. Використання інновацій у мистецьких практиках сучасності. Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв. 2015. № 4. К.: Міленіум. С.92-97.
Bazanov V.V. (2005). Scene technology. M.: Impulse-light [in
Russian].
Berezokin V.I. (2010). The Art of Scenography of the World Theater: The Second Half of the 20th Century М.: Editorial URSS [in Russian].
Kisla N. V. (2015). Chronotope of the mass-event in the culture of the XX century (p.p. 140-143) News of the National Academic Academy of Culture of Culture and Science: Sciences. Journal. № 2 [in Ukrainian].
Kripchuk M.V. (2013). Symbolic imagery of theatrical events and mass holidays of Eastern Ukraine (on the material of Lugansk region): dis. ... cand. of Arts: 26.00.01 [in Ukrainian].
Kuzhnyj O.P. (2012). Fundamentals of directing theatrical sights and holidays. K.: NAKKKiM [in Ukrainian].
Muharsky D. (2009). Holiday – my profession. K.: Kyivska Pravda [in Russian].
NabokovR.G.(2014).Massformsoftheatricalartinfestive-laughcultureofUkraine:diss... candidate of Art: 26.00.04 "Ukrainian culture". Kharkiv [in Ukrainian].
Otkidach V.M. (2013). Variety singing and show business: teaching method. manual. Vinnitsa: The New Book [in Ukrainian].
Rozhin I. E. (1985). Architectural Design of Public Buildings and Structures. M.: Architecture [in Russian].
Chasovnikova A. (2005). Freedom of the Mystery of the Theater Space, translation from Italian [in Russian].
Stanislavskaya K. I. (2016). The artistic and spectacular forms of modern culture: monography. K.: NAKKKiM [in Russian].
Sharvarko B. G. (2004). Director of the dramatized mass event: teaching method. manual. K.: DAKKKiM [in Ukrainian].
BREGENZER FEST SPIELE [Electronic resource] Access mode:https://bregenzerfestspiele.com/de
Huntington J. (2012). Show Networks and Control Systems. Brooklyn: Zircon Designs Press [in English].
KOKTEBEL JAZZ FESTIVAL [Electronic resource]. – Access mode: http://koktebel.info/new/ [in Ukrainian].
Tsugorka, O. (2015). Use of innovations in contemporary artistic practices. Visnyk Natsionalnoi akademii kerivnykh kadriv kultury i mystetstv Kyiv: Millennium 4, 92-97 [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.