ФОМУВАННЯ ПЕДАГОГІЧНОЇ ЕМПАТІЇ СТУДЕНТІВ ЯК ЗАВДАННЯ СУЧАСНОЇ МИСТЕЦЬКОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • Irina Gavran Киіївського національного університету культури і мистецтв, Україна

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-3209.2.2019.177730

Ключові слова:

емпатія, мистецька освіта, педагогічна діяльність, ідентифікація, уява, рефлексія, інтерпретація

Анотація

Мета дослідження – проаналізувати основні стрижневі психологічні механізми формування педагогічної емпатії студентів під час навчання в мистецьких освітніх закладах, зокрема в процесі підготовки майбутніх викладачів музики.  Методологія дослідження грунтується на досягненнях  сучасної мистецької педагогіки, що дало змогу  провести науково об’єктивне дослідження. Наукова новизна полягає у актуалізації питання формування педагогічної емпатії студентів в сучасних умовах розвитку мистецької освіти в Україні.  Висновки. Запропоновані психологічні ознаки особистісних передумов щодо формування педагогічної емпатії студентів сприятимуть розвитку позитивної особистісної позиції у сфері мистецької-педагогічної культури; формуванню професійної компетентності, спрямованості та гнучкості; оволодінню сукупністю систематизованих психолого-педагогічних знань, умінь та навичок; активному розвитку художньо-образного мислення; потягу до особистісної та мистецько-педагогічної самореалізації; здатності до емпатії. Реалізація представлених психологічних механізмів дозволять студентам значною мірою підвищити рівень розвитку педагогічних здібностей та особистісних якостей, адже вся педагогічна система пронизана гуманізмом, любов’ю і повагою, що сприяє успішному педагогічному процесу в мистецькій діяльності.

Біографія автора

Irina Gavran, Киіївського національного університету культури і мистецтв

кандидат педагогічних наук, старший викладач кафедри тележурналістики та майстерності актора факультету кіно і телебачення

Посилання

Антонова-Турченко, О.Г., Дробот Л.С. Музична психотерапія: Посібник-хрестоматія. Київ: ІЗМН, 1997. 260 с.

Зазюн, І.А. Педагогика добра: ідеали і реалії: наук.-метод. посібник. Київ: МАУП, 2000. 312 с.

Козир, А.В. Професійна майстерність учителів музики: теорія і практика формування в системі багаторівневої освіти: Монографія. Київ: Видавництво НПУ імені Драгоманова, 2008. 380 с.

Педагогічна мудрість віків : навч. посіб. / уклад. : В.Л.Омельяненко, А.І.Кузьмінський. Київ: Знання, 2009. 411 с.

Психология: Підручник для студентів ВНЗ // Ю.С. Трофимов, В.В. Рибалка, П.А. Гончарук та ін.; / за ред.Ю. С. Трофімова – 3-тє вид. Київ: Либідь, 2001. 560 с.

Теплов. Б.М. Психология. Москва, 1951. 127 с.

Antonova-Turchenko, O.G., Drobot, L.S. (1997). Musical Psychotherapy: Handbook - Textbook. Kyiv: IZMN, 260 p [in Ukrainian].

Zazyun, I.A. (2000). Pedagogy of good: ideals and realities: science-method. manual. Kyiv: MAUP, 312 p. [in Ukrainian].

Kozy`r, A.V. (2008). Professional mastery of music teachers: theory and practice of formation in the system of multilevel education: Monograph. Kyiv: Publishing House of Drahomanov NPU, 380 p. [in Ukrainian].

Pedagogical wisdom of the ages: teach. manual / layout. : VL Omelyanenko, AI Kuzminsky. (2009). Kyiv: Knowledge, 411 p. [in Ukrainian].

Psychology: Textbook for students of higher education // Yu.S. Trofimov, V.V. Fisherman, P.A. Goncharuk et al .; / for ed.U. S. Trofimova - 3rd form. Kyiv: Lybid, 2001. 560 p. [in Ukrainian].

Teplov, B.M. (1951). Psychology. Moscow, 127 р. [in Russian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-05-28

Номер

Розділ

Мистецтвознавство