INVESTIGATING THE EFFECT OF BRAND CUSTOMER EXPERIENCE ON CUSTOMER REUSE OF THE SERVICE THROUGH TRUST IN AYANDEH BANK
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.1.2018.179409Анотація
Abstract. One of the concepts that have recently attracted the attention of experts in the field of consumer behavior is brand perception. This concept refers to experiences that derived from the complex customer interactions with the trust. Present research aims to Investigating the effect of brand perception on customers reuse of services in Ayandeh Bank. Required information was adapted by the questionnaire-based on research model and was responded by 384 Ayandeh Bank customers. The Structural equation modeling was used to analyze data and reliability had been confirmed. The result of this study confirmed that Brand perception has effect on customers reuse of services, with the trust. At the end based on research findings recommendations were presented.
Keywords: Brand perception - customers reuse of services – Trust.
.
Посилання
Aaker. D.A and joachimsthaler, (2011), "Erich, Brand leadership", the Free press, New York, NY
Aaker, D. A. (1991), “Managing Brand Equity: Capitilizing on the value of brand name”, The Free Press, New York, NY.
Abdul Aziz, Y. & Nyen Vui, C., (2012), "The Role of Halal Awareness and Halal Certification in Influencing Non-Muslims", Purchase Intention3. rd International Conference On Business and Economic Research. INDONESIA, BANDUNG.
Amjad, Shamim, Muhammad, M.Butt, (2014), "A critical model of brand experience consequences", Asia Pacific Journal of Marketing and Logistics Vol. 25 No. 1, 2013 pp. 102-117
Anselmsson, J., Johansson, U. and Perssonm, N., (2007),” Understanding Price Permium for Grocery Products: A Conceptual Model of Customeri-Based Brand Equity”, Journal of Product & Brand Management, Vol. 16, No. 6, pp. 401-414.
Archer, K.J. and Lemeshow, S., (2006), “Goodness-of-fit test for a logistic regression model fitted using survey sample data”, The Stata Journal, 6(1):97–105
Arnould, E.J. and Thompson, C.J. (2015), “Consumer culture theory (CCT): twenty years Measured? Does it affect loyalty?” Journal of Marketing, Vol. 73, May, pp. 52-68.
Atilgan, E., (2015), “Determinates of the Brand Equity: A Varification Approach in the Beverage Industry in Turkey”, Marketing Intelligence & Planning, Vol. 23, No. 3, pp. 237-248.
Bendixen, Mike; Kalala, A. Bukasa and Russell Abratt, (2011), "Brand Equity in the Business-to-Business Market", Industrial Marketing Management, 33, 371-380.
Biedenbach, G. and Marell, A. (2009), “The impact of customer experience on brand equity in a business-to- business services setting”, Journal of Brand Management, Vol. 17, pp. 446-58.
Bornmark, H., Goransson, A., and Svensson, C., (2005), “A study to indicate the importance of brand awareness in brand choice”, Bachelor degree dissertation International Business Program, Kristianstad University.
Brakus, J.J., Schmitt, B.H. and Zarantonello, L. (2010), “Brand experience: what is it? How is it
Brembeck, H. and Ekstro¨m, K. (2004), "Elusive Consumption", Berg, Oxford
Broyles, S. A., Ross, R. H., Leingpibul, T. & Davis, D., (2011), “Customers’ comparative loyalty to retail and banufacturer brands”, Journal of Product and Brand Management, 20 (3), pp. 205- 15.
Broyles, S.A., Leingpibul, T., Ross, R.H. and Foster, B.M.و (2010), “Brand equity’s intecedent/consequence relationships in cross-cultural settings”, Journal of Product
Buil, I., Martínez, E., & de Chernatony, L., (2014), "The influence of brand equity on consumer responses", Journal of Consumer Marketing, 30(1), 62-74.
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.