МУЗИЧНА ІНТЕРПРЕТАЦІЯ В КОНТЕКСТІ МИСТЕЦТВА ЗВУКОЗАПИСУ

Автор(и)

  • Vitaliy Volkomor

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-3209.4.2020.219149

Ключові слова:

музика, мистецтво звукозапису, інтерпретація, виконавець, слухач, звукорежисер, художній образ.

Анотація

Мета статті – виявити та охарактеризувати особливості інтерпретації як унікального явища музичного мистецтва в контексті специфіки звукозапису. Методи дослідження. Застосовано метод культурно-історичного аналізу, що посприяв розгляду процесу розвитку і трансформацій інтерпретації в музичному мистецтві, а також простеженню специфіки еволюції мистецтва звукозапису; компаративний метод, завдяки якому виявлено особливості інтерпретації музичного твору виконавцем, звукорежисером та слухачем; філософсько-культурологічний та мистецтвознавчий методи аналізу, що посприяли виявленню причинно-наслідкових зв’язків та закономірностей функціонування особливостей музичної інтерпретації в мистецтві звукозапису, розгляду та осмисленню її в єдності усіх елементів, відтворенню контексту соціокультурного простору в якому розвивалося дане явище. Наукова новизна. Досліджено музичну інтерпретацію в контексті специфіки мистецтва звукозапису; виявлено вплив постмодерністичних тенденцій на формування нової парадигми інтерпретації записаного музичного твору; охарактеризовано проблематику інтерпретації в мистецтві звукозапису на рівні виконавської інтерпретації музичного твору, його фіксації як важливого сенсоутворюючого процесу, що породжує нові культурні значення та звукорежисерської діяльності. Висновки. Дослідження виявило, що в контексті мистецтва звукозапису музична інтерпретація проявляється на кількох рівнях, оскільки в записаному музичному творі, як матеріальному об'єкті, що доступний  сприйняттю органами чуття «в нескінченній варіативності прочитання» (за Ж.-Ж. Деррідом), крізь призму творчої особистості автора музичного твору, виконавця та звукорежисера втілюються уявлення про дійсність, а художня інформація, закодована та декодована ними набуває остаточної форми лише в свідомості слухача.

Посилання

Belikova, V. V. (2011). Interpretation as the basis of music and performance. Art notes, no. 2, pp. 77–83 [in Ukrainian].

Garkusha, L. I., Ekonomova O. S. (2016). Performing interpretation of musical works in the structure of professional training of future music teachers. Proceedings of the II International Scientific and Practical Conference. April 14–15, pp. 520–529 [in Ukrainian].

Dyachenko, V. V. (2017). Interpretation in the work of a sound director and its features in music recording. Bulletin of the Kharkiv State Academy of Design and Arts. Art history, no. 2, pp. 132–135 [in Ukrainian].

Ivanova, V. (2017). Musical interpretation in the context of the development of world art. Scientific works. Series: Pedagogy, Issue 279. Vol. 291. pp. 136–140 [in Ukrainian].

Kovalenko, O. A. (2012). Cult. Musical sound recording as a phenomenon of culture. Ph.D. St. Petersburg [in Russian].

Monakhova, Yu. I. (2018). Musical interpretation as a key aspect of the conductor's activity. Philosophical and cultural studies, no. 4. URL: http://fki.lgaki.info/2018/10/01/musical-interpretation- as-key/ [in Russian].

Moskalenko, V. G. (2008). Analysis in the perspective of musicological interpretation. Journal of the National Music Academy of Ukraine named after PI Tchaikovsky, no. 1, pp. 106–111 [in Ukrainian].

Pospelova, N. I. (2007). Text and methods of its interpretation in postmodern music. Bulletin of the Vyatka State Humanitarian University, no. 16, рр. 70–75 [in Russian].

Ryabukha, N. (2009). Performing interpretation as a method of cognition of a musical work. Bulletin of the Kharkiv State Academy of Design and Arts: collection. Science. Kharkiv Avenue: KhDADM, no. 16, pp. 135–142 [in Ukrainian].

Sibiryakov, V. N. (2017). Sound recording as a form of aesthetic interpretation. Ph.D. Moscow State University named after M.V. Lomonosov. Moscow [in Russian].

Adorno, T. W. (1998). Music and language: A fragment. In R. Livingston (trans.). Quasi una fantasia. Essays on modern music. Verso, London, pp. 1–6 [in English].

Dreyfus, L. (2007). Beyond the Interpretation of Music. Dutch Journal of Music Theory, no. 12/3, рр. 253–272 [in English].

Hamilton, A. (2003). The Art of Recording and the Aesthetics of Perfection. The British Journal of Aesthetics, Vol. 43, Issue 4, рр. 345–362 https://doi.org/10.1093/bjaesthetics/43.4.345 [in English].

Small, C. (1998). Musicking: The meanings of performing and listening. Wesleyan University Press, Hanover, NH [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-12-15

Номер

Розділ

Музичне мистецтво