МИСТЕЦЬКІ ВПЛИВИ У ГРАФІЧНИХ ТВОРАХ ТА АКВАРЕЛЯХ НАТАЛІЇ ЯРМОЛЬЧУК
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.2.2020.220412Ключові слова:
образотворче мистецтво Буковини ХХ ст., акварель, міський краєвид, Наталія Ярмольчук.Анотація
Мета статті: проаналізувати наявність у графічному доробку буковинської художниці Наталії Ярмольчук (1965–1999) стилістичних рис, притаманних образотворчості різних країн та епох, осмислити рівень їхньої трансформації, передовсім, в акварелях та рисунках пером. Методологією дослідження є застосування мистецтвознавчого аналізу, методів систематизації, порівняння та узагальнення. Наукова новизна полягає у введенні в науковий обіг значної частини графічної спадщини Н. Ярмольчук як важливої частки буковинського образотворчого мистецтва кінця ХХ ст., розгляді художніх якостей її робіт, доповненні відомостей про культуру регіону загалом. Висновки. Аналіз акварелей, графічних мініатюр та пастелей Наталії Ярмольчук дає змогу визначити, що на її становлення як художниці значний вплив мали не тільки класичне мистецтво Європи, передовсім, кінця ХІХ– початку ХХ ст., а й живопис середньовічного Китаю та ксилографія Японії ХІХ ст. Проте, у роботах цієї авторки запозичення з мистецької спадщини різних країн та епох мало опосередкований характер і нерідко виступало у вигляді інтуїтивного застосування окремих елементів та прийомів виконання, увиразнюючи притаманне мисткині поетичне сприйняття й відтворення світу. Незалежно від того, над чим вона працювала – міськими краєвидами, натюрмортами чи малювала своєрідні «портрети речей», важливим для Н. Ярмольчук повсякчас залишалося відбиття натурних вражень, власних емоцій чи ностальгійно-елегійного настрою у камерних за вирішенням акварелях або рисунках пером, що й дозволило майстрині стати одним з цікавих графіків регіону.
Посилання
Boghajchuk, M. (2005). Literature and art of Bukovina in the names. Chernivtsi: Bukrek, 308 [in Ukrainian].
Boghemsjkyj, O. (1994). The mood that is not sold for FCC. Anyway for now. Chas. April 22, 6 [in Ukrainian].
Ghlibishhuk, Ja. (1992). Nostalgia. Bukovynsjke viche. May 28 [in Ukrainian].
Komanjak, N. (1999). Allegro of the blue garden. Chernivtsi. 11 June, 3 [in Ukrainian].
Dughajeva, T. & Mishchenko, I. (1998). Artists of Bukovina: Encycl. argument. Vol. 1. Chernivtsi: Zoloti lytavry, 121 [in Ukrainian].
Mishchenko, I. (1995). In anticipation of the future. Bukovynsjkyj zhurnal. Ch. 1-2, 82-87 [in Ukrainian].
Osachuk, S. & Dughajeva, T. (2017). Chernivtsi. Czernowitz: Art album, Kunstalbum. Chernivci: Vydavnyctvo «Knyghy – ХХI» [in Ukrainian & German].
Severnjuk, T. (1996). Blizzard of oblivion. Chernivci: Bukrek [in Ukrainian].
Severnjuk, T. (1999). Jordan night. Warszawa [in Ukrainian].
Severnjuk, T. (2007). The Flying Ray of Eternity… artist Natalia Yarmolchuk. Chernivtsi: Zoloti lytavry [in Ukrainian].
Severnjuk, T. (1994). It is a quiet glow over human destiny. Bukovyna. April 9, 2 [in Ukrainian].
Kharabaruk, O. (1994). Wonderland between heaven and earth. Chernivtsi. April 22, 6 [in Ukrainian].
Yarmolchuk, N. (1993). Bukovynsjkyj zhurnal. Ch. 1.
Yarmolchuk, N. (1994). Bukovynsjkyj zhurnal. Ch. 1-2.
Yarmolchuk, N. (1990). Lyrics. Sails’90: Yearbook of Literary Debuts. Kyiv: Molodj, 50-51 [in Russian].
Yarmolchuk, N. (1996). Nostalgia. Chernivci [in Ukrainian].
Yarmolchuk, N. (1997). Renaissance. Kyjiv. 17, 75-76 [in Russian].
Yarmolchuk, N. (1989). Triptych “Chernivtsi Sketches.” Molodyj bukovynecj [in Ukrainian].
Yarmolchuk, N. (1997). I returned to my city. Poetic Almanac. Chernіvtsі: Ruta, 145-147 [in Russian].
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.