ФЕНОМЕН ЖІНКИ-КОМПОЗИТОРА В МУЗИЧНІЙ КУЛЬТУРІ КИТАЮ ХХ СТОЛІТТЯ

Автор(и)

  • Діфань Цю

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-3209.2.2023.286905

Анотація

Мета статті полягає у виявленні специфіки ролі жінки-композитора у музичній культурі Китаю ХХ століття. Методологія дослідження полягає у застосуванні методів аналізу та синтезу, систематизації фактів, зіставленні та узагальненні результатів дослідження. Системно-історичний метод дозволив розглянути становлення жіночих архетипів у китайській музичній культурі ХХ століття. За допомогою порівняльного методу було структуровано етапи творчого становлення композиторів-жінок у китайській національній культурі ХХ століття. Наукова новизна  полягає  в спробі розкриття своєрідності китайського музичного авангарду, виявленні ролі жінок-композиторів в музичній культурі Китаю ХХ століття та рівні впливу китайських традиційних та західних композиційних технік, різних стильових прийомів на їхню творчість. Висновки. Синтез китайської філософії, архаїки народної музики та західних композиційних технік відкриває своєрідність китайського музичного авангарду ХХ століття. Протягом століть права жінок суттєво обмежувалися. Однак, на початку ХХ століття були запущені важливі процеси реформації, які призвели до зміни суспільного статусу жінки в Китаї, зокрема і в музичній сфері. Починаючи з середини ХХ століття, жінки-композитори, з одного боку, культивували музичні традиції своєї країни, а з іншого — знаходилися під впливом західних композиційних технологій. У цьому контексті особливе місце займає китайський композитор Ду Юнь та її монументальна опера "Ангельська кістка" — тонке психологічне полотно, в якому вдало поєднуються стилі різних епох.

Ключові слова: музична культура Китаю, феномен жінки-композитори, традиція, самобутність китайської культури, вплив західної музичної культури.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-09-03

Номер

Розділ

Музичне мистецтво