ФЕНОМЕН ЖІНКИ-КОМПОЗИТОРА В МУЗИЧНІЙ КУЛЬТУРІ КИТАЮ ХХ СТОЛІТТЯ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.2.2023.286905Анотація
Мета статті полягає у виявленні специфіки ролі жінки-композитора у музичній культурі Китаю ХХ століття. Методологія дослідження полягає у застосуванні методів аналізу та синтезу, систематизації фактів, зіставленні та узагальненні результатів дослідження. Системно-історичний метод дозволив розглянути становлення жіночих архетипів у китайській музичній культурі ХХ століття. За допомогою порівняльного методу було структуровано етапи творчого становлення композиторів-жінок у китайській національній культурі ХХ століття. Наукова новизна полягає в спробі розкриття своєрідності китайського музичного авангарду, виявленні ролі жінок-композиторів в музичній культурі Китаю ХХ століття та рівні впливу китайських традиційних та західних композиційних технік, різних стильових прийомів на їхню творчість. Висновки. Синтез китайської філософії, архаїки народної музики та західних композиційних технік відкриває своєрідність китайського музичного авангарду ХХ століття. Протягом століть права жінок суттєво обмежувалися. Однак, на початку ХХ століття були запущені важливі процеси реформації, які призвели до зміни суспільного статусу жінки в Китаї, зокрема і в музичній сфері. Починаючи з середини ХХ століття, жінки-композитори, з одного боку, культивували музичні традиції своєї країни, а з іншого — знаходилися під впливом західних композиційних технологій. У цьому контексті особливе місце займає китайський композитор Ду Юнь та її монументальна опера "Ангельська кістка" — тонке психологічне полотно, в якому вдало поєднуються стилі різних епох.
Ключові слова: музична культура Китаю, феномен жінки-композитори, традиція, самобутність китайської культури, вплив західної музичної культури.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.