ЖАНРИ АНГЛІЙСЬКОЇ ДУХОВНОЇ МУЗИКИ У ТВОРЧОСТІ ДЖ. РАТТЕРА ЯК ПРОДОВЖЕННЯ ТРАДИЦІЇ АНГЛІЙСЬКОГО ВІДРОДЖЕННЯ ХХ СТОЛІТТЯ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.2.2024.308436Анотація
Мета дослідження – визначити стильове призначення композицій Дж. Раттера, зроблених у різні роки, але об’єднаних духовним жанровим показником, який від початку минулого століття виділив різножанрову продукцію композиторів Англії, від Е. Елгара до Б. Бріттена, У. Уолтера, М. Тіппетта і вчителя Раттера – Дж. Тавенера. Методологічною основою дослідження виступає інтонаційний підхід, як він зазначився у роботах послідовників Б. Асаф’єва в Україні (див.публікації Д. Андросової, О.Маркової, О. Муравської, А. Соколової), а також з опорою на розробки хорового виконавства одеської школи (праці В. Луговенко, Г. Шпак, інших науковців). Наукова новизна роботи зазначається в оригінальності подання смислу стильових дифузій хорової спадщини Англії ХХ століття від некласичних зрізів до поставангардної еклектики зламу ХХ-ХХІ століть і базовості розуміння в них національної церковної виражальної складової, яка надавала й надає самостійного стильового смаку відповідним типологічним поєднанням, співвідносним із ігровою мозаїчністю поставангарду й пост-поставангарду сьогодення. Висновки. Стильова еклектика необарокових побудов минулого віку і неоготичні спрямування початку ХХІ століття угрунтовані, по-перше, релігійно-вжитковою засвоєністю продуктів Англійського відродження ХХ сторіччя як другого кельтського Відродження на землях Британії-Англії на тлі буття поствікторіанських спрямувань до ірландсько-бритських православних витоків національної культури. А, по-друге, вказана угрунтованість духовно-хорової творчості Англії на початку ХХІ століття і в її межах висунення таких споріднених обставинами життя і творчості майстрів як Дж. Тавенер і Дж. Раттер неоготичними тенденціями «поглинання» художньої самодостатності компенсативно-соціальною потребою в композиціях, які стоять на «пограниччі» духовно-прикладної і духовної сфер і в яких зосереджуються антитетичні спрямування стилів та видів творчості, аж до торжества в творах Дж. Раттера повноти популярного мислення в ракурсі серйозності духовної славильності хоралів-антемів.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.