DOI: https://doi.org/10.15587/2519-4984.2017.113383

Peculiarities of pedagogical experiment on realization of the project of stimulation of professional self-development of future masters of industrial training

Yulia Belikova

Abstract


The article is devoted to the disclosure of the peculiarities of the pedagogical experiment concerning the implementation of the project for the promotion of professional self-development of future masters of industrial training by means of self-education. The developed system allows to activate the professional self-development of the future master of production training by means of self-education. The development of the level of professional self-education affects the level of professional self-development. The pedagogical experiment, the purpose of which was to study the state and movement of professional self-development of future masters of production training, allows us to state the effective influence on the professional self-development of a future specialist, which is a more important task for an educational institution. The system of stimulation of professional self-development of masters of industrial training is an integral set of interconnected components: purposeful, informative, techno-methodical and productive


Keywords


professional self-development; professional self-education; pedagogical experiment; industrial training; educational environment

References


Bekh, I. D. (2012). Reflection in the spiritual self-development of personality. Pedagogy and psychology, 1, 30–37.

Markova, A. K. (1996). Psychology of professionalism. Moscow: Enlightenment, 308.

Khmeleva, O. G. Elements of Transformation of Value Priorities in the Development of the Educational Educational Space. Available at: http://fpo.ru

Kucheryavy, O. G. (2010). Professional self-education in high school. Kyiv: Education of Ukraine, 200.

Andreev, V. I. (1988). Dialectics of education and self-education of a creative person. Kazan: Publishing House of Kazan University, 228.

Ball, G. O. (2000). Humanization of general and vocational education: social relevance and psychological and pedagogical guidelines. Continuous vocational education: problems, searches, prospects. Kyiv: Vispol, 158.

Derkach, A. A., Moskalenko, O. V., Selezneva, E. V. (2004). Akmeological culture of the future master: methodology and technology of development. Moscow: RAHS, 196.

Dychkivska, I. M. (2004). Innovative pedagogical technologies. Kyiv: Academg. Issued., 352.

Dubasenyuk, O. (2015). Professional pedagogical education: methodology. theory, practice. Vol. 1. Zhytomyr: View at ZHDU them. I. Franko, 400.

Zyazun, I. A. (Ed.) (2000). Continuous vocational education: problems, searches, perspectives. Kyiv: View "Vipol", 636.


GOST Style Citations


Бех, І. Д. Рефлексія в духовному саморозвитку особистості [Текст] / І. Д. Бех // Педагогіка і психологія. – 2012. – № 1. – С. 30–37.

Маркова, А. К. Психология профессионализма [Текст] / А. К. Маркова. – М.: Просвещение, 1996. – 308 с.

Хмелева, О. Г. Элементы трансформации ценностных приоритетов в процессе развития педагогического образовательного пространства [Электронный ресурс] / О. Г. Хмелева // Режим доступа: http://fpo.ru

Кучерявий, О. Г. Професійне самовиховання у вищій школі [Текст]: навч. пос. / О. Г. Кучерявий. – К.: Освіта України, 2010. – 200 с.

Андреев, В. И. Диалектика воспитания и самовоспитания творческой личности [Текст] / В. И. Андреев. – Казань: Изд-во Казанского университета, 1988. – 228 с.

Балл, Г. О. Гуманізація загальної та професійної освіти: суспільна актуальність і психолого-педагогічні орієнтири. Неперервна професійна освіта: проблеми, пошуки, перспективи [Текст] / Г. О. Балл. – К.: Віпол, 2000. – 158 с.

Деркач, А. А. Акмеологическая культура будущего магистра: методология и технология развития [Текст] / А. А. Деркач, О. В. Москаленко, Е. В. Селезнева. – М.: РАГС, 2004. – 196 с.

Дичківська, І. М. Інноваційні педагогічні технології [Текст]: навч. пос. / І. М. Дичківська. – К.: Академ. видав., 2004. – 352 с.

Дубасенюк, О. А. Професійна педагогічна освіта: методологія. теорія, практика. Т. 1 [Текст]: монографія / О. А. Дубасенюк. – Житомир: Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2015. – 400 с.

Неперервна професійна освіта: проблеми, пошуки, перспективи [Текст]: монографія / за ред. І. А. Зязюна. – К.: Вид-во «Віпол», 2000. – 636 с.







Copyright (c) 2017

ISSN 2519-4984 (Online), ISSN 2519-4976 (Print)