Соціально-культурний контекст розвитку українознавчої освіти в Канаді в останній чверті ХХ – на початку ХХІ століття

Автор(и)

  • Inna Mashkova ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана» пр. Перемоги, 54/1, м. Київ, Україна, 03057, Україна https://orcid.org/0000-0001-9284-7978

DOI:

https://doi.org/10.15587/2519-4984.2017.102935

Ключові слова:

українознавча освіта, двомовність, багатокультурність, соціально-культурні чинники, співпраця освітян, українська діаспора

Анотація

У статті проаналізовано соціально-культурні умови розвитку українознавчої освіти в Канаді в останній чверті ХХ – на початку ХХІ століття. Розкрито передовий педагогічний досвід викладання українознавчих дисциплін, шляхи формування та підвищення професійної компетентності освітян, окремі тенденції розвитку українознавчої освіти в умовах діаспори. Визначено вплив української етнічної спільноти, федерального уряду Канади та громадських організацій у розбудові українознавчої освіти і визначено її специфіку на різних етапах окресленого періоду

Біографія автора

Inna Mashkova, ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана» пр. Перемоги, 54/1, м. Київ, Україна, 03057

Старший викладач

Кафедра іноземних мов 

Посилання

  1. Voitsenko, O. (1992). Litopys ukrainskoho zhyttia v Kanadi. Vol. 8. Edmonton, 594.
  2. Marunchak, M. (1991). Istoriia ukraintsiv Kanady. Vol. 1. Vinnipeh, 464.
  3. Rusnak, I. S., Romanyuk, S. Z. (2002). Ukrayins'ke shkil'nytstvo v Kanadi [Ukrainian Schooling in Canada]. Sniatyn: Prut-Prynt, 352.
  4. Mykhailenko, T. V. (2008). Natsionalne vykhovannia molodi ukrainskoi diaspory v Kanadi (kinets ХІХ–ХХ st.). Kyiv, 20.
  5. Zaiachuk, Iu. D. (2004). Ukrainoznavchi tsentry u vyrishenni problem nauky i ridnomovnoi osvity ukraintsiv Kanady. Zbirnyk naukovykh prats Naukovo-doslidnoho instytutu ukrainoznavstva, 2, 51–57.
  6. Romaniuk, S. Z. (2014). Ridnomovna osvita v Ukraini i ukrainskii diaspori: tendentsii rozvytku na rubezhi stolit. Visnyk Natsionalnoi akademii Derzhavnoi prykordonnoi sluzhby Ukrainy. Pedahohichni nauky, 4. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vnadps_2014_4_18
  7. Neduzhko, Yu. (2007). Osvitno-vykhovni aspekty diyalnosti ukrayinskoyi diaspory krayin Zakhodu v konteksti borotby za derzhavnu nezalezhnist Ukrayiny (seredyna 40-kh – 80-ti roky XX st.). Ukrayina XX st.: kultura, ideolohiya, polityka, 12, 416–433. Available at: http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/77658
  8. Official Languages Act (1969). Available at: http://www.thecanadianencyclopedia.ca/en/article/official-languages-act-1969/
  9. Rusnak, I. S. (2000). Rozvytok ukrainskoho shkilnytstva v Kanadi (kinets ХІХ–ХХ st.). Instytut pedahohiky APN Ukrainy. Kyiv, 39.
  10. Nedashkivska, A., Bilash, O. (2015). Ukrainian Language Education Network: A Case of Engaged Scholarship. Engaged Scholar Journal: Community-Engaged Research, Teaching and Learning, 1 (1), 107–131. doi: 10.15402/esj.2015.1.a07
  11. The Canadian Multiculturalism ACT (1988). Available at: www.pch.gc.ca/multi/policy/act_e.chtml
  12. Bilash, O., Kobel, I. (2012). Yak zminylasya pratsya ukrayins'kykh vchyteliv pid vplyvom spivpratsi z kanads'kymy vchytelyamy? Ukrayinska mova u sviti. Lviv: Vydavnytstvo Lvivskoyi politekhniky, 35–55. Available at: http://ena.lp.edu.ua:8080/xmlui/handle/ntb/16976?show=full
  13. Natsionalna kontseptsiia spivpratsi iz zakordonnymy ukraintsiamy (2009). Zakordonne ukrainstvo: suchasnyi stan ta perspektyvy spivpratsi. Kyiv, 63.
  14. Khylko, Iu. (2010). Fenomen obdarovanosti v sotsialno-tsinnisnii evoliutsii shkilnoi osvity Kanady (XX – XXI st.). Gaspra. Available at: http://www.twirpx.com/file/1193200/

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-05-31

Як цитувати

Mashkova, I. (2017). Соціально-культурний контекст розвитку українознавчої освіти в Канаді в останній чверті ХХ – на початку ХХІ століття. ScienceRise: Pedagogical Education, (5 (13), 42–46. https://doi.org/10.15587/2519-4984.2017.102935

Номер

Розділ

Педагогічна освіта