DOI: https://doi.org/10.15587/2519-4852.2016.72812

Analysis of methods of methods and characteristics of characteristics of course development for development for an academic disciplinee for the distance education the distance education system

Ольга Євгеніївна Макарова

Abstract


Тhe characteristics characteristics of distance education, particularly in the pharmaceutical university were investiganed in this article, were investigated, in this article. The trends on implementation  on implementation  of current current information technologies into learning process were technologies into learning process were  examined examined.

Methods. During research applied empirical methods (observation, information retrieval on the subject of modern computer technology and the development of distance education (DE) by comparison, identifying the advantages and disadvantages of distance learning relatively traditional learning facilities; experimental methods (experiment, simulation, logic synthesis, including hypothetical forecasting); analytical techniques (learning and generalization, formalization) by which logical analysis was conducted and studied systematization of information identified causal relationships on issues of DE.

Results. Defined the advantages and disadvantages, and especially the development of the course on the subject "Proper practice of pharmacy" for distance learning systems, the prospects of implementation of distance learning in the pharmaceutical universities to train for pharmacists.

Conclusions. Defined the concept of distance education for pharmacists, types and organizational forms of distance learning, the negative aspects and advantages prospects of development of distance learning.


Keywords


distance education; distance learning; distance learning courses; prospects of distance education

References


Makarova, O. E. (2016). The System of distance education: analysis of tools, forms, methods, advantages and disadvantages. Distance education – start from the present into the future, 170–175. Available at: http://dist.karazin.ua/

Rodіonov, O. V. (2011). Methodical bases of quality management of educational services institutions based on international standards. Visnyk DІTB, 15, 81–83.

Yasulaytis, V. A. (2005). Distance learning: guidance. Kyiv: MAUP, 72.

Dolgorukov, A. M. (Ed.) (2002). A practical guide for the tutor system Оpened education through distance technologies. Moscow: Center for intensive education technology, 21–44.

Annenkovа, I. P. Major trends in the quality management system of education in universities. GISAP. Available at: http://gisap.eu/ru/node/1326

Ilyenkovа, S. D. Іndicators of education quality. ELİTARİUM. Available at: http://www.elitarium.ru/2006/08/04/pokazateli_kachestva_obrazovanija.html

Davydovа, N. N. (2011). Development of quality management system: Management education. Narodnoe оbrasovanie, 9, 102–110.

Krasovskaya, O. Y. (2011). The role of education under current global conditions. Bulletin of the International Nobel Economic Forum, 1 (4), 182–188.

Naumov, V. V. (2012). Designing of an electron corporate course. Novorossiysk: Vernaja linija, 104.

Ovcharuk, A. V. (2006). Conceptual approaches to the use of open educational technologies and distance learning in foreign countries and their role in the modernization of education. Information technology and learning tools, 1.


GOST Style Citations


1. Макарова, О. Є. Система дистанційної освіти: аналіз засобів, форм, методів, переваг та недоліків [Текст]: наук.-практ. конф. / О. Є. Макарова // Дистанційна освіта – старт із сьогодення в майбутнє. – 2016. – С. 170–175. – Режим доступу: http://dist.karazin.ua/

2. Родіонов, О. В. Методичні основи управління якістю освітніх послуг ВНЗ на основі міжнародних стандартів [Текст] / О. В. Родіонов // Вісник ДІТБ. – 2011. – № 15. – С. 81–83.

3. Ясулайтіс, В. А. Дистанційне навчання: методичні рекомендації [Текст] / В. А. Ясулайтіс. – К.: МАУП, 2005. – 72 с.

4. Практическое руководство для тьютора системы Открытого образования на основе дистанционных технологий [Текст] / под ред. А. М. Долгорукова. – М.: Центр интенсивных технологий образования, 2002. – С. 21–44.

5. Аннєнкова, І. П. Основні тенденції розвитку системи управління якістю освіти у ВНЗ [Електронний ресурс] / І. П. Аннєнкова // GISAP. – Режим доступу: http://gisap.eu/ru/node/1326

6. Ильенкова, С. Д. Показатели качества образования [Електронний ресурс] / С. Д. Ильенкова // ЭЛИТАРИУМ. – Режим доступу: http://www.elitarium.ru/2006/08/04/pokazateli_kachestva_obrazovanija.html

7. Давыдова, Н. Н. Разработка системы менеджмента качества: управление образованием [Текст] / Н. Н. Давыдова // Народное образование. – 2011. – № 9. – С. 102–110.

8. Красовська, О. Ю. Роль освіти в сучасних глобальних умовах [Текст] / О. Ю. Красовська // Бюлетень Міжнародного Нобелівського економічного форуму. – 2011. – № 1 (4). – С. 182–188.

9. Наумов, В. В. Проектирование корпоративного электронного курса [Текст] / В. В. Наумов. – Новороссийск: Верная линия, 2012. – 104 с.

10. Овчарук, О. В. Концептуальні підходи до застосування технологій відкритої освіти та дистанційного навчання у зарубіжних країнах та їх роль у процесах модернізації освіти [Текст] / О. В. Овчарук // Інфоримаційні технології і засоби навчання. – 2006. – № 1.







Copyright (c) 2016

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

ISSN 2519-4852 (Online), ISSN 2519-4844 (Print)