DOI: https://doi.org/10.15587/2519-4852.2016.88012

Дослідження характеристик споживачів лікувальної косметики в Україні

Ольга Вікторівна Посилкіна, Вікторія Григорівна Котлярова, Олена Валеріївна Чечотка

Анотація


Ефективність маркетингової діяльності підприємства залежить від однозначності визначення проблем цільової групи. Для цього підприємству необхідно визначити характеристики свого споживача та сформувати його портрет.

Метою дослідження є формування портрету споживачів лікувальної косметики та аналіз його зміни за останнє десятиліття.

У досліджені використані методи структурного аналізу, графічні методи, методи порівняння, метод анкетування.

В результаті дослідження встановлено, що за аналізований період з 2006 по 2016 рр. характеристики споживачів змінилися, особливо за психологічними характеристиками. Серед найбільш примітних з них є: зміна найбільш важливих характеристик засобів лікувальної косметики, мотивів придбання та збільшення частки чоловіків-споживачів. Заслуговуючими на увагу результатами дослідження є зміна пріоритетів придбання таких засобів в залежності від вікової групи споживачів.

Таким чином, характеристики споживачів - динамічні, можуть змінюватися під впливом низки факторів. Тому, при розробці стратегії просування засобів лікувальної косметики необхідно враховувати ці зміни

Ключові слова


засоби лікувальної косметики; портрет споживача; поведінка споживача; фактори вибору

Повний текст:

PDF

Посилання


Chugunov, A. V. (2011). Formuvannja strategіi vivedennja іsnujuchogo tovaru na novij rinok. Ekonomіka: realіi chasu, 1 (1), 42–46.

Krikavs'kij, E. V., Kosar, N. S., Pituljak, N. S. (2014). Marketingovі doslіdzhennja tendencіj rinku farmacevtichnih preparatіv. Naukovі pracі Donec'kogo nacіonal'nogo tehnіchnogo unіversitetu. Serіja: Ekonomіchna, 5, 175–184.

Zhivodonikov, E. (2014). Kosmetika v aptechnom segmente rynka Ukrainy. Kosmeticheskij rynok segodnja, 1, 32–36.

Kornjushin, V. (2012). Upravlenie aptechnoj kosmetikoj: tendencii, analiz, rekomendacii. Farmacevticheskij vestnik, 10.

Gacan, V., Boldyreva, E. (2006). Rezul'taty sociologicheskogo oprosa potrebitelej kosmeticheskih sredstv, provedennogo v aptechnih organizacijah. Vestnik VGU. Serija: Himija. Biologija. Farmacija, 1, 197–199.

Ol'hovs'ka, A. B., Kobec', M. M., Felonenko, L. S. (2011). Marketingove doslіdzhennja vіtchiznjanogo rinku lіkuval'noi kosmetiki. Upravlіnnja, ekonomіka ta zabezpechennja jakostі v farmacіi, 3 (17), 63–68.

Hanik, N., Peterchuk, І. (2012). Doslіdzhennnja prіoritetіv dlja spozhivachіv pri viborі kosmetichnih zasobіv po dogljadu za shkіroju. Ukrains'kij medichnij al'manah, 15 (5), 159–160.

Juldasheva, O. (2004). Kognitivnyj marketing i tehnologi potreblenija. Marketingovye kommunikacii, 6, 125–139.

Gorodec'ka, І., Chernjahovich, A. (2010). Osoblivostі pozicіonuvannja kosmetichnih zasobіv na vіtchiznjanomu farmacevtichnomu rinku. Farmacevtichnij chasopis, 3, 79–83.

Obzor prodazh kosmetiki v aptekah v 2016 g. (1 kvartal). Available at: http://www.dsm.ru/news/253/

Juhasz, M. L., Marmur, E. S. (2014). A review of selected chemical additives in cosmetic products. Dermatologic Therapy, 27 (6), 317–322. doi: 10.1111/dth.12146

Hougeir, F. G., Kircik, L. (2012). A review of delivery systems in cosmetics. Dermatologic Therapy, 25 (3), 234–237. doi: 10.1111/j.1529-8019.2012.01501.x

Vigan, M., Castelain, F. (2014). Cosmetovigilance: definition, regulation and use "in practice". European Journal of Dermatology, 24 (6), 643–649.


Пристатейна бібліографія ГОСТ


1. Чугунов, А. В. Формування стратегії виведення існуючого товару на новий ринок [Текст] / А. В. Чугунов // Економіка: реалії часу. – 2011. – Т. 1, № 1. – С. 42–46.

2. Крикавський, Є. В. Маркетингові дослідження тенденцій ринку фармацевтичних препаратів [Текст] / Є. В. Крикавський, Н. С. Косар, Н. С. Питуляк // Наукові праці Донецького національного технічного університету. Серія: Економічна. – 2014. – № 5. – С. 175–184.

3. Живодоников, Е. Косметика в аптечном сегменте рынка Украины [Текст] / Е. Живодерников // Косметический рынок сегодня. – 2014. – № 1. – С. 32–36.

4. Корнюшин, В. Управление аптечной косметикой: тенденции, анализ, рекомендации [Текст] / В. Корнюшин // Фармацевтический вестник. – 2012. – № 10.

5. Гацан, В. Результаты социологического опроса потребителей косметических средств, проведенного в аптечних организациях [Текст] / В. Гацан, Е. Болдырева // Вестник ВГУ. Серия: Химия. Биология. Фармация. – 2006. – № 1. – С. 197–199.

6. Ольховська, А. Б. Маркетингове дослідження вітчизняного ринку лікувальної косметики [Текст] / А. Б. Ольховська, М. М. Кобець, Л. С. Фелоненко // Управління, економіка та забезпечення якості в фармації. – 2011. – Т. 3, № 17. – С. 63–68.

7. Ханик, Н. Дослідженння пріоритетів для споживачів при виборі косметичних засобів по догляду за шкірою [Текст] / Н. Ханик, І. Петерчук // Український медичний альманах. – 2012. – Т. 15, № 5. – С. 159–160.

8. Юлдашева, О. Когнитивный маркетинг и технологи потребления [Текст] / О. Юлдашева // Маркетинговые коммуникации. – 2004. – № 6. – С. 125–139.

9. Городецька, І. Особливості позиціонування косметичних засобів на вітчизняному фармацевтичному ринку [Текст] / І. Городецька, А. Черняхович // Фармацевтичний часопис. – 2010. – № 3. – С. 79–83.

10. Обзор продаж косметики в аптеках в 2016 г. (1 квартал) [Электронный ресурс]. – Режим доступa: http://www.dsm.ru/news/253/

11. Juhasz, M. L. A review of selected chemical additives in cosmetic products [Text] / M. L. Juhasz, E. S. Marmur // Dermatologic Therapy. – 2014. – Vol. 27, Issue 6. – P. 317–322. doi: 10.1111/dth.12146

12. Hougeir, F. G. A review of delivery systems in cosmetics [Text] / F. G. Hougeir, L. Kircik // Dermatol Therapy. – 2012. – Vol. 25, Issue 3. – P. 234–237. doi: 10.1111/j.1529-8019.2012.01501.x

13. Vigan, M. Cosmetovigilance: definition, regulation and use "in practice" [Text] / M. Vigan, F. Castelain // European Journal of Dermatology. – 2014. – Vol. 24, Issue 6. – P. 643–649.







Copyright (c) 2016 Ольга Вікторівна Посилкіна, Вікторія Григорівна Котлярова, Олена Валеріївна Чечотка

Creative Commons License
Ця робота ліцензована Creative Commons Attribution 4.0 International License.

ISSN 2519-4852 (Online), ISSN 2519-4844 (Print)