ДІАГНОСТИКА ТА ОСОБЛИВОСТІ СОЦІАЛЬНОЇ РОБОТИ З ПЕДАГОГАМИ – ПРЕДСТАВНИКАМИ АУТСАЙДЕРСЬКОГО СВІТОБАЧЕННЯ
DOI:
https://doi.org/10.25128/2520-6230.19.3.1Ключові слова:
соціально-психологічне аутсайдерство, входження в групу, аутсайдерські риси, активність, впливовість у соціумі.Анотація
У статті опитано процес та представлено результати опитування педагогічних працівників щодо їх ставлення до аутсайдерства чи соціальної ексклюзії як психологічного феномену. Автор поставив за мету отримати короткі і точні відповіді на три запитанння про те, як люди усвідомлюють свої соціально-психологічні особливості, чи сприймає суспільство представників аутсайдерської поведінки і чи вірять вони, що людина може зусиллям волі подолати аутсайдерську психологію і стати активним представником будь-якої спільноти, зокрема, педагогічної команди. За результатами опитування зроблено висновок, що суб'єкт допомоги аутсайдеру повинен бути чітко визначеним. Необхідно знати, хто буде надавати допомогу, якими методами і яку відповідальність він несе перед суспільством. Дуже важливо, щоб така соціальна дія була оголошена, і широкі кола громадськості, а, головне, ті люди, з якими будуть працювати знали про це. Консультант, який бере на себе соціальну відповідальність, повинен бути в змозі забезпечити такі індивідуальні зміни, які могли б викликати психічні перетворення в позитивному напрямку. Основою психічних змін повинні стати позитивні трансформації, дії з метою корекції в ментальній сфері, які можуть супроводжуватися позитивними змінами в соціумі, мати відображення в ньому. Проблематика подолання аутсайдерських поглядів та поведінки повинна стати досить важливою суспільною тенденцією, і переважна більшість респондентів під час інтерв’ю висловлюють абсолютну впевненість у здатності аутсайдера на таку дію.Посилання
Андрієвська, В. В. (2013). Мова і мовлення в просторі наукової і практичної діяльності психологів: монографія / за ред. В.В. Андрієвської. – Кіровоград: Імекс-ЛТД, 140 с. [Andriyevska, V. V. (2013). Language and speech in the space of scientific and practical activities of psychologists: monografiya / zared. V.V. Andriyevs`koyi. – Kirovograd: Imeks-LTD, 140 p. [in Ukrainian].
Анцибор, А. І. (2007). Соціально-психологічні характеристики особистості сільського вчителя як лідера громадської думки: автореферат дис… канд. психолог наук. Вінниця: «Державна картографічна фабрика», 16 с. [Ancybor, A. I. (2007). Socio-psychological characteristics of the personality of the rural teacher as a leader of public opinion: aftoref… kand. Psicological sciencies. Vinnytsya: “State Cartographic Factory”, 16 p. [in Ukrainian].
Чепелева, Н. В. (2003). Розуміння та інтерпретація особистого досвіду в контексті психологічної герменевтики. Актуальні проблеми сучасної української психології : наук. зап. Ін-ту психології ім. Г.С. Костюка АПН України / за ред. академіка С.Д. Максименка. К.: Нора-Друк, Вип. 23. С. 15-24. [Chepeleva, N. V. (2003). Understanding and interpreting personal experience in the context of psychological hermeneutics. Aktual`niproblemy` suchasnoyiukrayins`koyipsy`xologiyi : nauk. zap. In-tupsy`xologiyiim. G. S. Kostyuka APN Ukrayiny` / za red. akademika S.D. Maksy`menka. K.: Nora-Druk, Vy`p. 23. P. 15-24. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Анатолій Анцибор
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).